Ai cont deschis la Banca Transilvania? Ar fi bine să știi că riști să rămâi fără bani în el dacă faci anumite greșeli. Un avertisment a fost emis recent.
Banca Transilvania le recomandă clienților să fie atenți la orice mesaj ori e-mail primesc. De asemenea, atenție mare și șa fișiere, dar și la expeditor.
Poate fi vorba despre un conținut fals și despre o tentativă de fraudă. În final, un simplu click și oferire unor informații ne pot lăsa fără bani în conturi.
Cum putem evita o fraudă online? Banca Transilvania ne spune să fim atenți la adresare, la greșeli gramaticale, dar și la modul de exprimare.
De asemenea, o bancă nu va cere niciodată datele de pe card precum CVV2 sau CVC. De asemenea, nimeni nu cere nici data de expirare a cardului și nici numele clientului de pe el, cu atât mai puțin PIN-ul.
Atenție mare și la cumpărături. Este bine ca atunci când plătim online, site-ul să fie unul securizat pentru a știi că suntem în siguranță.
”Citește cu atenție înainte de a deschide orice mesaj sau un fișier care pare a fi transmis de la bancă sau de alte persoane/instituții și, dacă ai suspiciuni, ia legătura cu expeditorul pentru validarea conținutului mesajului primit, pe un canal de comunicare diferit. Mesajele false conțin, de multe ori, formule de adresare impersonale, greșeli gramaticale sau de exprimare.
Nu transmite niciodată altor persoane datele de autentificare la conturi (username, parola, cod suplimentar de autentificare sau cod de back-up). Nu dezvălui datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul. Nu introdu PIN-ul pe site-uri și nu-l divulga telefonic. Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat (link-ul trebuie să înceapă cu https)”, recomandă Banca Transilvania.