ENEL și Hidroelectrica riscă să ajungă istorie. Un cunoscut gigant s-a decis să intre pe piața de energie din România.
Auchan România a decis să facă o mișcare la care absolut nimeni nu se aștepta. După ce a ajuns în atenția publică din cauza scandalului cu casele de marcat, gigantul a anunțat că are de gând să intre pe piața de energie, scrie profit.ro.
Conform celor mai recente date publice, rulajul anual al companiei a depășit 6 miliarde de lei în 2021. În urma acestui rezultat, compania a creat o filială cu capital integral controlat, specializată în „Producția, transportul și distribuția energiei electrice” și având ca obiectiv principal de activitate „Comercializarea energiei electrice”.
Sursa anterior citată mai spune că noua firmă, numită Auchan Renewable Energy, îl are ca administrator pe CEO-ul Auchan România, Ionuț Ardeleanu.
Așadar, ENEL și Hidroelectrica ar putea deveni istorie, după anunțul gigantului din România.
Pe lângă anunțul făcut recent cu privire la intrarea pe piața de energie, gigantul a anunțat încă de anul trecut că a luat în considerare scăderea cu 20% a consumului de energie, în contextul în care prețurile pe această piață au crescut vertiginos.
”Măsura cea mai vizibilă este reducerea nivelului de iluminare din magazine, parcări subterane și supraterane, acesta fiind oprit sau redus la minim pe timpul nopții, astfel încât activitatea să nu fie afectată. După încheierea programului de lucru, siglele, totemurile și climatizarea din magazine și spațiile administrative sunt, la rândul lor, închise în totalitate, iar în anumite zone au fost montate sisteme de senzori.
Retailerul are în plan o serie de noi investiții în schimbarea centralelor de frig cu cele pe o tehnologie CO2, având deja peste 25 de magazine finalizate în prezent, alte 5 fiind programate pentru anul 2023, precum și în sisteme HVAC care să asigure un consum redus de energie, dar și alte parteneriate menite să contribuie la o mai mare eficiență energetică. De asemenea, compania vizează creșterea procentului iluminatului cu LED la 100%, precum și investiții în panouri solare pentru platformele logistice și magazine”, fusese mesajul pe care Auchan îl trimisese anul trecut în toamnă.