Piața asigurărilor auto RCA a suferit un adevărat șoc după ce Euroins s-a prăbușit. Restul jucătorilor de pe piață au început să preia cei peste 2,7 milioane de clienți ai Euroins.
Euroins România a devenit liderul pe piața RCA din țară, după ce City Insurance a intrat în faliment. După aceea, pe piață au intrat Axeria Iard şi Hellas Direct, noi jucători în acest domeniu, ceea ce a determinat un număr rezonabil de jucători pe această piață.
Conducerea pieței RCA ar fi preluată de Groupama, care ar avea o cotă de 35%, urmată de Allianz-Țiriac, cu o cotă de 25%. Avem, pe urmă, Grawe și Axeria Iar cu 10% fiecare, iar restul de ceilalți 4 jucători ar avea 20% împreună.
Afacerile Groupama RCA au înregistrat o creștere de 17 ori a volumului de prime brute subscrise în prima jumătate a anului 2022, care a ajuns la 877 milioane de lei față de anul precedent. În consecință, asigurătorul a fost nevoit să își majoreze capitalul cu aproape 200 de milioane de lei. La sfârșitul lunii septembrie 2022, Groupama a subscris polițe în valoare de peste 2,16 miliarde de lei, doar RCA reprezentând 1,1 miliarde de lei, o creștere de nouă ori față de primele nouă luni din 2021. Acest lucru sugerează că asigurările RCA reprezentau aproape 50% din portofoliul Groupama la sfârșitul lunii septembrie 2022. În mod similar, Allianz-Tiriac a atins o pondere de 50% din RCA în portofoliul său total până la sfârșitul anului 2022.
Potrivit unor surse de pe piața asigurărilor, jucătorii din sectorul RCA se confruntă de obicei cu blocaje operaționale atunci când cota lor de piață în acest segment atinge 30% sau mai mult. Prin urmare, o companie de asigurări cu o cotă semnificativă și cu un număr mare de clienți RCA se poate confrunta cu provocări. Incertitudinea din jurul asigurătorilor RCA a determinat companiile să își reconsidere implicarea în acest segment, care a fost neprofitabil în ultima perioadă și ar putea duce la o destabilizare completă. În ciuda creșterilor de preț ale polițelor RCA din ultimul an și jumătate, diferența dintre prețurile practicate de City Insurance și prețul normal necesar pentru o funcționare optimă a reprezentat o preocupare majoră.
În afară de necesitatea de a stabiliza prețurile, companiile de asigurări se confruntă, de asemenea, cu absorbția de noi clienți pe care este posibil să nu-i fi vizat inițial, ceea ce crește nivelul de risc la care sunt expuse și are ca rezultat tarife mai mari pentru a reflecta aceste riscuri. Cu fiecare creștere a riscului și a numărului de clienți, cresc și cerințele de capital ale acestor companii. În plus, inflația a fost ridicată, iar crizele care s-au suprapus au sporit presiunea, în special pentru grupurile-mamă ale companiilor cu expunere la Rusia, scrie zf.ro.