Banca Transilvania, dar și CEC Bank sunt la mare căutare în România, alături de ING Bank. Orice bancă însă vine și cu riscurile ei, pe care toți clienții trebuie să le cunoască.
Recent, reprezentanții CEC Bank au transmis un avertisment pentru toți clienții. Și același lucru e valabil și în cazul celor care au conturi la Banca Transilvania, ori ING Bank, dacă stăm să ne uităm la modul în care unii atacatori acționează.
Ce trebuie să știe deci clienții? Că pot să rămână fără bani în conturi printr-o simplă greșeală. Reprezentanții băncii fac referire la tombolele cu premii și cu sume mari de bani care par foarte tentante.
În realitate, atacatorii nu vor decât datele personale ale clienților de la diverse bănci, ori datele de pe card, pe care mai apoi să poată să le folosească pentru a le accesa banii.
Și metodele de fraudă sunt cu mult mai diversificate decât am fi crezut. Pe lângă concursuri, clienții de la Banca Transilvania, CEC Bank, ING Bank ori Raiffeisen Bank cu siguranță au primit măcar odată un mesaj prin care li se cere să acceseze anumite linkuri.
Acest lucru nu trebuie făcut niciodată și în niciun caz nu trebuie să oferim date personale, în special când vine vorba de cardul nostru bancar, dar și alte informații de pe buletin.
În general astfel de link-uri se primesc fie pe internet, pe Whatsapp, fie prin mesageria normală, însă nu trebuie să le băgăm în seamă, avertizează cei de la CEC Bank.
”NU accesa niciodată link-uri primite pe WhatsApp Messsenger prin care cumpărătorul din platforma de vânzare încearcă să te contacteze.
Dacă primești mailuri cu confirmare plată/ordin de plată din partea unor companii/bănci cu care nu colaborezi direct, nu deschide atașamentele. Circulă astfel de mailuri prin care se transmit fișiere malware”, se arată în mesajul emis de bancă.