Ai cont la CEC Bank sau Banca Transilvania? Verifică urgent aceste detalii. Se pierd banii in conturi. Ce trebuie să faceți neapărat

de:
24 apr. 2023
Ai cont la CEC Bank sau Banca Transilvania? Verifică urgent aceste detalii. Se pierd banii in conturi. Ce trebuie să faceți neapărat

Fie că ai cont la CEC Bank, Banca Transilvania, ori altă bancă, ar fi bine să ții cont de posibilitatea în care banii tăi pot să dispară din conturi. DNSC trage un semnal de alarmă.

Se intensifică modalitățile de fraudă online. Astfel, oricine are un cont bancar deschis la CEC Bank, Banca Transilvania, ING Bank sau altă instituție bancară ar fi bine să fie atent.

DNSC spune că odată cu creșterea posibilităților privind achizițiile online, crește și posibilitatea de fraudă bancară. Atacatorii au numeroase metode prin care acționează, așa că ar fi bine să știm cum să ne ferim de ele.

„Numărul consumatorilor care profită de posibilităţile oferite de cumpărăturile online creşte pe zi ce trece. Cumpărătorii trebuie să fie însă prudenţi în permanenţă, deoarece escrocii online încearcă să găsească noi şi noi modalităţi de a fura date de card sau date bancare!

Alertă pentru clienții CEC Bank ori Banca Transilvania

Autorii practicilor de scam utilizează site-uri false, se prezintă ca vânzători pe site-uri de licitaţii sau trimit e-mailuri frauduloase (phishing) în care susţin că desfăşoară activităţi pe site-uri de plată sau de vânzare cu amănuntul bine cunoscute”, informează DNSC.

Ce se întâmplă însă dacă am fost deja victima unei fraude bancare? În primul rând apelăm la bancă. Dacă ești client CEC Bank, Banca Transilvania, ING Bank ori al altei bănci, ia imediat legătura cu banca respectivă.

De asemenea, schimbă parolele și nu uita să semnale frauda. Totodată, ai grijă să ai factura sau e-mailul respectiv pentru că aceasta reprezintă o dovadă destul de importantă.

Printre altele, evenimentul ar trebui discutat și cu cei apropiați. Oricine poate să fie victimă și tocmai din acest motiv, este esențial să îi avertizăm și pe cei din jurul nostru.

Ce trebuie să faci dacă ai fost victima unei fraude bancare

Iată recomandările celor de la DNSC în cazul unei fraude bancare care ne pot ajuta enorm:

Luaţi imediat legătura cu instituţia dumneavoastră financiară pentru a obţine blocarea cărţii de credit sau a cardului bancar. Puteţi să vă recuperaţi banii şi să împiedicaţi noi furturi.

Schimbaţi parolele. Este posibil ca persoana care se află în spatele acestei practici de scam să dispună de parola dumneavoastră. Înlocuiţi-o cu o parolă puternică, compusă din cel puţin 15 caractere, care trebuie să cuprindă majuscule şi litere mici, numere şi simboluri. O frază-parolă poate fi mai uşor de reţinut.

Poate fi vorba de o frază care include cuvinte neobişnuite sau cuvinte din limbi diferite. De asemenea, este indicat să modificaţi datele de conectare ale tuturor celorlalte conturi care utilizează un nume de utilizator şi parole identice sau similare. Utilizaţi o parolă unică pentru fiecare cont

Semnalaţi frauda. Informaţiile pe care le transmiteţi pot contribui la capturarea autorului fraudei şi la preîntâmpinarea unor noi incidente. Pentru a afla unde să obţineţi consiliere şi să semnalaţi infracţiunea în ţara dumneavoastră, vizitaţi https://cybersecuritymonth.eu/ cyber-first-aid

Asiguraţi-vă că păstraţi orice posibilă dovadă a furtului, de exemplu, e-mailuri, facturi, chitanţe, copii ale reclamei etc.

Vorbiţi cu familia şi prietenii dumneavoastră despre acest incident, ajutându-i astfel să fie pregătiţi pentru această metodă de atac.