Ai senzație de frig, îți cade părul și ai pielea uscată? S-ar putea să ai probleme cu circulația. Iată ce trebuie să faci

26 sept. 2021
Ai senzație de frig, îți cade părul și ai pielea uscată? S-ar putea să ai probleme cu circulația. Iată ce trebuie să faci
Durere de cap, oboseală

Multe persoane se confruntă cu o circulație periferică deficitară, iar în cazul în care nu știai până acum, alimentația joacă un rol esențial în acest proces.

Cu alte cuvinte, dacă ai circulație periferică proastă, dieta ta nu este una prea bogată în nutrienți, ei fiind necesari pentru ca celulele roșii să funcționeze perfect. Ele trebuie alimentate constant cu oxigen și nutrienți pentru ca sângele să circule corespunzător în corp și, implicit, să ajungă la organe vitale.

Cum se manifestă circulația periferică deficitare? Ei bine, asta diferă de la o persoană la alta, însă cele mai coumune simptome sunt cârceii, amorțeala, dar și furnicăturile la nivelul mâinilor și al picioarelor.

Lipsa de energie, senzația permanentă de frig, căderea părului, dar și pelea uscată sunt și ele alte simptome. Ca să nu mai vorbim de faptul că persoanele care au o circulație periferică deficitară au mâinile și picioarele umflate, tulburări de memorie, dar și dureri de cap.

Alimentele care ajută la circulație

Ce e de făcut? Adăugarea acestor alimente în dieta ta. Trebuie să știi că lipsa de fier este principala cauză a circulației proaste. Ea poate duce și la anemie, în condițiile în care oxigenul bogat în nutrienți nu mai ajunge la celule. Poți lua fierul necesar din carnea de vită, organe, verdețuri, dar și fasole, mazăre sau conopidă.

Ai nevoie și de alimente bogate în cupru, care ajută la producerea de hemoglobină. Mai mult de atât, cuprul este important pentru secreția de colagen și elastină, două proteine care susțin sănătatea pereților vasculari, iar alimentele bogate în cupru sunt: carnea de crab, scoici, midii, migdale, caju, verdețuri, fasole și cartofi.

Nu uita nici de alimentele bogate în calciu, căci acest mineral este foarte important în transportul oxigenului bogat în nutrienți către celulele din corp. El ajută reglarea tensiunii arteriale, conferă elasticitate și rezistență pereților vaselor de sânge, prevenind astfel circulația periferică deficitară.

Printre alimentele bogate în calciu pe care ar trebui să le consumi mai des se numără: parmezanul, tofu, lapte, sardine, migdale, iaurt, smochine, pătrunjel, spanac, fasole.