Alimentul care face minuni în organism! Se găsește în toate magazinele din România

31 aug. 2023
Alimentul care face minuni în organism! Se găsește în toate magazinele din România

Alimentul care face minuni în organism se găsește în toate magazinele mari din România, iar oamenii îl cumpără destul de des, cu toate că puțini știu cât de benefic este pentru organism.

Vorbim despre pește, un aliment pe care mulți români îl adoră. În general, peștele conține omega 3, acizi grași care sunt foarte buni pentru organism, însă cei mai bogați pești în aceste grăsimi sunt:

  • heringul
  • somonul
  • macroul
  • sardinele
  • păstrăvul de lac
  • și tonul

Deși omega 3 poate fi găsit și sub formă de capsule, o porție de pește este mult mai delicioasă decât orice supliment alimentar.

Peștele, alimentul cel mai bogat în omega-3

Potrivit Clinicii Cleveland, Omega-3 au un rol crucial în menținerea sănătății inimii și a altor funcții ale organismului. Ele nu se găsesc doar în pește, ci și în diverse alte alimente, precum nucile, edamame și semințele de chia. În cazul în care dieta dumneavoastră nu are suficiente Omega-3, există și suplimente de ulei de pește.

„Corpul nu poate produce singur omega-3. De aceea, trebuie să fie incluse în dietă fie prin alimente, fie printr-un supliment”, explică Geetha Naik, MD, un cardiolog din New York, recent pensionat.

Există multe motive pentru care cardiologii apreciază omega-3, iar unul dintre acestea este asocierea lor cu o incidență redusă a bolilor de inimă și a accidentelor vasculare cerebrale. Într-un studiu publicat în noiembrie 2019 în Circulation, cercetătorii au urmărit peste 3.000 de persoane cu diabet sau boli de inimă pentru o perioadă de cinci ani.

Jumătate dintre participanți au primit un placebo, în timp ce cealaltă jumătate a primit icosapent etil, un medicament pentru inimă derivat din acizi grași omega-3. Cei care au primit medicamentul au avut un risc mai mic de a suferi un atac de cord, un accident vascular cerebral sau de deces din orice cauză, în comparație cu cei care au primit placebo.

Conform cercetărilor, omega-3 poate contribui la scăderea tensiunii arteriale, dar cantitatea exactă de omega-3 necesară pentru a obține acest lucru este incertă. O analiză publicată în Journal of the American Heart Association în iunie 2022 a estimat că un consum zilnic între 2 și 3 grame de acizi grași omega-3 ar putea fi optim, dar a constatat, de asemenea, că un consum mai mare poate oferi avantaje suplimentare pentru persoanele cu un risc mai mare de probleme cardiace.

„Tensiunea arterială poate fi redusă modest prin consumul a aproximativ 3 grame pe zi de acizi grași omega 3. Dar există și alți factori legați de stilul de viață care ar trebui luați în considerare dacă încercați să vă reduceți tensiunea arterială”, spune Geetha Naik pentru livestrong.com.