Mai multe informații importante despre Banca Transilvania au ieșit la iveală. Toți românii care au conturi la bancă trebuie să știe.
Potrivit lui Sergiu Mircea, director de comunicare și marketing la Banca Transilvania, menținerea unei rețele largi de unități bancare este o modalitate de promovare a incluziunii sociale, având în vedere că nu toate persoanele au competențe digitale.
Deși digitalizarea crescută prezintă noi oportunități, aceasta a creat și provocări pentru industria bancară, cum ar fi creșterea exponențială a activităților frauduloase care vizează clienții băncilor. Prin urmare, promovarea educației financiare este crucială pentru a împiedica clienții să cadă pradă unor astfel de capcane online.
”Din perspectiva societății, o rețea fizică puternică e și un gest de incluziune socială a tuturor categoriilor de populație. Va fi foarte greu să ne așteptăm ca toate categoriile de populație să fie dispuse sau disponibile și au acces să facă totul de la distanță”, spune acesta.
Potrivit directorului de comunicare de la Banca Transilvania, banca, care are o bază de 3,9 milioane de clienți, a făcut investiții semnificative în digitalizare. Cu toate acestea, banca a menținut, de asemenea, cea mai mare rețea din țară, de peste 500 de unități bancare.
”Au crescut extrem de mult infracțiunile sau tentativele de a lua banii clienților în online. Sunt foarte multe tentative de phishing, de scam. Clienții trebuie să fie educați, să fie la curent cu ce trebuie să facă. Băncile au început să insiste în ultima perioadă, pentru că și numărul practicilor a crescut destul de mult. Și din păcate cad pradă clienții mai puțin informați, oamenii care sunt foarte bine educați și care au experiență bancară nu cad pradă în astfel de capcane”, mai spune el.
Nivelul tentativelor crește din ce în ce mai mult.
”Partea bună este că toate băncile au pe site-uri 4-5 reguli pe care dacă clienții reușesc să le urmeze, atunci se pot proteja destul de bine. Cred că prima regulă e că dacă ceva pare prea frumos, probabil că nu este adevărat”, spune oficialul BT.
Sergiu Mircea a evidențiat proiectele recente de educație financiară ale Băncii Transilvania, printre care Stup Hub, care a fost lansat anul trecut într-o clădire situată pe Calea Șerban Vodă, aproape de intrarea în Parcul Tineretului din București.
”Se poate înființa o firmă, poți să pui pe picioare o campanie de promovare acolo. În Stup sunt sute de antreprenori care participă zilnic, de la evenimente de educație financiară la evenimente de fiscalitate, fonduri europene, și în felul acesta creștem atât accesul la informație și facilităm să fie rezolvate nevoi reale”, arată Sergiu Mircea.
Banca Transilvania a lansat scurte discuții video, cu diverse personalități, destinate publicului larg. Aceste clipuri video de 10-15 minute au ca scop înlăturarea miturilor despre bani.
”Credem că este un demers important care se înscrie în pilonii din ultimii ani, acela că băncile vorbesc mult mai uman cu oamenii și discută lucrurile mult mai real. Am depășit momentul discuțiilor mult mai formale, al discuțiilor într-un limbaj mai degrabă de lemn, în discuții directe și informale despre bani. Și asta ajută să coborâm în acele categorii ale populației care au nevoie ce mai mult de educație financiară.
Dacă vorbim de un ambasador, o persoană publică, care discută în 10-15 minute părerea și percepțiile lui despre bani, el se adresează comunității lui, pe care și-a construit-o pentru că rezonează cu oamenii respectivi. Și prin urmare ducem educația financiară și incluziunea financiară la un nivel mult mai la firul ierbii”, mai spune directorul.
Banca Transilvania a lansat și aplicația BT Pay, destinată copiilor cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani. Aplicația este concepută pentru a-i ajuta pe tineri să își formeze o relație transparentă și controlabilă cu banii, scrie profit.ro.