Cum poți vinde mai ușor prin cuvinte? Fie că ne place sau nu să recunoaștem, interesul principal al oricărei activități economice este acela de a face profit. Iar acest profit se realizează, bineînțeles, din vânzare. Folosind diverse strategii de marketing online, multe afaceri reușesc să crească și să își maximizeze profitul chiar și în mediul digital.
Pentru ca afacerea ta să aibă impact, trebuie să îmbraci cât mai bine mesajul prin care dorești să o promovezi. Descoperă mai jos o tehnică foarte eficientă de copywriting, care te va ajuta să construiești texte care să vândă.
Atunci când construiești un text prin care îți dorești să influențezi cititorii în direcția dorită de tine (vânzarea), este esențial ca acesta să: atragă atenția, să trezească interes, să creeze dorință și să îi împingă spre acțiune.
Tehnica AIDA reușește să creeze o pantă alunecoasă între gândire (atenție), emoție (interes și dorință) și comportament (acțiune). Fiecare etapă a acestei tehnici de copywriting oferă un impact asupra cititorului.
1. Pentru a capta atenția cititorului, te poți folosi de următoarele cârlige:
2. Următorul pas după captarea atenției, este să stârnești interes. Pentru a face acest lucru, trebuie să îi confirmi potențialului tău client nu doar că știi care sunt nevoile sale, ci și că deții o soluție pentru acestea.
3. După ce ai bifat cei doi pași enunțați mai sus, este timpul să trezești o dorință în sufletul publicului tău țintă. În această etapă, subliniază care sunt beneficiile produselor sau a serviciilor tale. Demonstrează de ce merită să fie achiziționate.
4. Scopul celor trei etape anterioare sunt de a-i induce cititorului impulsul de a acționa. În această ultimă etapă, spune-i pur și simplu potențialului tău client ce îți dorești să facă. Să cumpere? Să intre pe site? Să îți distribuie postarea? Pune accent pe urgență și fă-l pe acesta să acționeze chiar atunci, nu mai târziu!
Atunci când îți redactezi mesajul, îți va fi util să apelezi la ajutorul unei agenții de marketing pentru servicii SEO, prin care să te asiguri că vizibilitatea ta va fi cea mai bună.
Acum că ai descoperit această tehnică de copywriting, tot ce îți mai lipsește este construirea mesajului, bineînțeles respectând principiile sau apelând la servicii SEO. Acest lucru presupune optimizarea pentru motoarele de căutare, cu scopul ca afacerea ta să fie mai vizibilă.
Pune și tu în practică tehnica AIDA în afacerea ta. Cu siguranță vei fi încântat de rezultatele pe care le vei obține. Nu subestima, însă, valoarea cuvintelor cheie și cere ajutorul specialiștilor în cazul în care nu cunoști ce înseamnă SEO.