Condimentul bogat în antioxidanți. Te scapă de stres și are beneficii inflamatorii. Nu îngrașă deloc

de:
18 aug. 2021
Condimentul bogat în antioxidanți. Te scapă de stres și are beneficii inflamatorii. Nu îngrașă deloc
Photo by Tijana Drndarski on Unsplash

Nu toate condimentele sunt atât de sănătoase pe cât par, însă cel despre care vorbim acum este cu adevărat o minune. Este bogat în vitamine, minerale și recomandat chiar și în curele de slăbit.

Folosești piper negru în mâncare? Atunci nu renunța la el. În cazul în care nu știai până acum, o singură linguriță conțin 5 calorii, 10 mg de calciu, 30 mg de potasiu, 10 mcg de luteină și zeaxantină, 12 mcg vitamina A și cantități mai mici din diverse alte vitamine și minerale.

Beneficiile piperului negru

Despre piperul negru trebuie să știi că este bogat în antioxidanți și te protejează în fața radicalilor liberi. Reduce stresul și este eficient în cazul bolilor inflamatorii, de inimă, dar și în cazul anumitor tipuri de cancer. Studiile au demonstrat că cei care au o dietă bogată în antioxidanți sunt mai protejați în fața radicalilor liberi, deci un motiv în plus să îl consumi în continuare.

Piperul negru are și beneficii antiinflamatoare, care se datorează piperinei. Cercetătorii au demonstrat că unele suplimente de piperină pot ajuta la scăderea inflamației cronice cu care se confruntă persoanele cu sindrom metabolic.

Piperul negru are proprietăți antibacteriene

Studile au mai demonstrat că piperina are și un potențail efect antibacterian, fiind considerată un ingredient puternic pentru viitoarele terapii împotriva bolilor infecțioase și a agenților patogeni de origine alimentară.

Dacă ai probleme cu colesterolul bun sau cu controlul glicemiei, tot piperul te ajută. Adăugându-l în alimentație, colesterolul bun va crește.

Pe de altă parte, un alt studiu a demonstrat că hormonul insulină a fost mai capabil să regleze absorbția glucozei, după ce mai mulți subiecți au avut o dietă care conținea și piper. Ține cont că acest condiment este benefic și pentru o mai bună funcționare a creierului, deci adaugă-l cât de des poți în meniul tău.