ENEL, anunț de maximă importanță! Se vor plăti două facturi pentru aceeași lună. Toți clienții trebuie să verifice atent acest detaliu

06 mart. 2023
ENEL, anunț de maximă importanță! Se vor plăti două facturi pentru aceeași lună. Toți clienții trebuie să verifice atent acest detaliu

Era deja haos în sistemul de facturare al companiilor de energie, însă o ordonanță de Guvern la finalul anului trecut a aruncat totul în aer. Clienții înțeleg cu greu de ce trebuie să plătească de două ori pentru aceeași lună și sunt foarte iritați că au apărut întârzieri mari și blocaje ale aplicației ENEL.

Ioana Krekan, Manager Activare si Facturare, Enel Energie / Enel Energie Muntenia, a încercat să explice pentru abonați ce se întâmplă în momentul de față și de ce apar diferențe atât de mari în facturile de acum comparativ cu cele anterioare.

„Din punct de vedere al formatului facturii nu sunt modificări. Ceea ce este diferit în factura emisă în această perioadă este perioada facturată. Dacă ne aducem aminte, în decembrie 2022 am avut 2 modificări legislative majore, care au impactat întreg procesul de facturare, iar în luna ianuarie facturile emise către clienți au fost pentru jumătate de lună, pentru perioada 1-15 decembrie 2022.

În facturile emise în această perioadă, clienții regăsesc două perioade facturate, perioada 16-31 decembrie și consumul aferent lunii ianuarie. Primele 15 zile au fost facturate în ianuarie, iar acum revenim și facturăm și cealaltă jumătate a lunii decembrie împreună cu consumul din ianuarie“, a spus Ioana Krekan la interviurile DCNews.

Un exemplu de pe factura ENEL care arată clar totul

Managera de la ENEL a vrut să vorbească pe înțelesul clienților, pentru ca aceștia să poată înțelege exact ce se întâmplă cu facturile pe care le primesc de la companie acum și  a dat exemplul unei facturi emisă în acest an. Totuși, ținând cont cât de multe erori s-au întâmplat, este bine să verificați atent consumul de pe factură și să vă asigurați că totul este în regulă.

„În cazul expus, clientul regăsește în factura sa două linii de energie activă. Ne concentrăm pentru cea marcată cu galben, pentru că este specifică și dedicată consumului din decembrie. Observăm că este facturat consumul din 16 până în 31 decembrie. Să ne reamintim că pe schema de sprijin din 2022 încadrarea în categoriile de plafonare se făcea pe baza mediei din 2021. Bineînțeles, și în cazul acestui client s-a aplicat acest aspect.

Indexul facturat este unul estimat din Convenția de consum, deoarece nu avem un index transmis de către client. Avem o cantitate pentru perioada 16-31 decembrie de 100 kilowați oră, ceea ce înseamnă că se încadrează în categoria de plafonare cu consum între 100 și 300 kilowați oră pe lună, primii 255 de kilowați sunt la 0,8 lei pe kilowatt/oră, iar ceea ce depășește 255 sunt facturați la 1,3 lei sau prețul din contract.

În această factură observăm marcat cu galben linia dedicată plafonării acordate pentru această perioadă. Se regăsește suma cu minus la linia plafonare“, a mai explicat, la DC News, Ioana Krekan.

Tags: