Toată lumea vrea facturi mai mici la gaze și la energie. De asemenea, o marte patra din clienții ENGIE sau ENEL ajung la finalul lunii să considere că au consumat mai puțin decât plătesc.
Și totuși cum plătim factura corectă? Simplu, iar asta o spune chiar cei de la ENGIE, care fac un apel la clienții lor să transmită indexul în fiecare lună, astfel încât să plătească fix cât au consumat.
În caz contrar, compania face o estimare, care ar putea fi mai mică, sau în unele cazuri mai mare decât consumul real. Tocmai din acest motiv, ar fi bine să ținem cont de acest lucru și să transmitem indexul normal.
Ce se întâmplă dacă nu în transmite? Putem să ne trezim cu o factură mărișoară atunci când vine regularizarea. Aceasta conține un consum efectiv, înregistrat pe perioada de regularizare care se menționează pe factură.
Este practic un consum estimat, iar tocmai pentru a evita estimările, dacă știi că de obicei consumi mai mult curent, sau gaze, mai bine alegi să transmiți indexul. Iar asta este valabil atât în cazul clienților ENEL, cât și ENGIE.
”În contextul actual al pieței de energie, transmiterea lunară a indexului a devenit și mai importantă, deoarece este o modalitate de a plăti mereu exact atât cât consumi și nu valoarea unui consum estimat. Astfel, furnizorul tău nu va fi nevoit să iți emită factură în baza unui consum estimat, iar tu vei evita diferențele mari din factură de regularizare.
Ce este factură de regularizare ? Este factură emisă în baza indexului citit de către operatorul de distribuție. Ea conține diferența dintre consumul efectiv, înregistrat în perioada de regularizare menționată pe factură în baza indexului citit, și consumul estimat și facturat pentru aceeași perioadă”, se arată în informarea celor de la ENGIE.