Google se extinde și este pe cale să cucerească întreaga piață. Reprezentanții companiei au anunțat lansarea unui nou serviciu al YouTube, Youtube Shorts. Acesta era deja disponibil în 26 de țări încă din luna septembrie a anului 2020. Acum s-a extins în peste 100, printre care și țara noastră.
YouTube Shorts este o replică la TikTok și încă una care va fi foarte atrăgătoare pentru creatorii de conținut pentru că se va monetiza foarte bine. Sperăm că și în România, costurile per click vor fi mari.
Ce este YouTube Shorts
„Azi lansam YouTube Shorts in Romania!
Noul format cu videoclipuri scurte a inceput sa fie vizibil recent pentru cei care folosesc aplicatia pe mobil, iar de acum ai acces la optiunile de creatie si poti posta Shorts.
YouTube ramane de departe platforma video numarul 1 din lume, si cea care sustine cel mai mult creatorii de continut (e.g. $30 de miliarde platite catre creatori si artisti in ultimii 3 ani). Shorts va fi o super oportunitate pentru creatori de a ajunge la audiente noi, avand deja peste 6.5 miliarde de vizionari globale zilnic”, a anunțat
Dani Oros, Head of Marketing la Google România.
Se va baza pe videoclipuri scurte
Todd Sherman, manager global de produs pentru YouTube Shorts, a explicat că acest serviciu se dorește a fi unul ușor de utilizat și care să atragă cât mai mulți utilizatori.
„Vrem să fie uşor şi distractiv să creezi videoclipuri scurte. Pe măsură ce dezvoltăm Shorts împreună cu creatorii şi artiştii noştri, vom adăuga mai multe funcţii pe care să le testeze utilizatorii”, a spus acesta.
Câți bani vor fi puși la dispoziție?
Serviciul Shorts este o nouă modalitate de a viziona şi a crea pe YouTube.
Google a căutat diverse moduri de a genera bani din videoclipurile scurte şi de a recompensa creatorii pentru conţinutul lor, inclusiv Fondul YouTube Shorts anunţat recent, un fond de 100 milioane de dolari distribuit în 2021 şi 2022.
„Ştim că ne va lua un timp pentru a face totul cum trebuie şi suntem abia la început. Abia aşteptăm să încerci Shorts şi să ne ajuţi să creăm o experienţă video în formă scurtă de primă clasă, chiar pe YouTube”, a spus Sherman.
Prin YouTube Shorts, artiştii şi creatorii vor avea o bibliotecă vastă de melodii pe care să le folosească în videoclipurile scurte, de la peste 250 case de discuri şi editori, inclusiv Grupul Universal Music, Sony Music Entertainment şi Sony Music Publishing, Warner Music Group şi Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars şi Kobalt.