H&M, Zara și C&A sunt cele mai populare branduri de fashion din România la ora actuală, dacă ținem cont de vânzările anului 2018, care au bătut toate recordurile. Supremația pare a fi deținută de retailerul suedez, care și-a și făcut publice datele. Piața totală trece de 4 miliarde de euro.
Așadar H&M a vândut anul trecut în România articole de îmbrăcăminte în valoare de peste 1 miliard lei (peste 220 milioane euro), cu 12% mai mult față de 2017. Retailerul suedez era încă din anii trecuți liderul pieței locale de fashion. În 2018, Zara a vândut prin magazinele sale de aproape 220 de milioane de euro, în creștere față de 180 de milioane de euro cât anunțase în 2017, iar C&A de 96,8 milioane euro.
Pe locurile următoare se situează branduri cu vânzări mai mici ca turcii de la LC Waikiki, Takko, New Yorker sau Koton sau cehii de la Kenvelo. Koton s-a apropiat în 2018 de vânzări de 50 de milioane de euro iar celelalte branduri precum Kenvelo, Takko sau New Yorker vând fiecare haine de 30-40 milioane de euro.
Discounterii precum Miniprix sau Pepco au o poziție solidă pe piață iar hypermarketurile mizează și ele pe segmentul de haine cu prețuri mici. O altă componentă a comerțului cu haine îl reprezintă segmentul low-cost cu haine din Asia, în special de pe Aliexpress, estimat undeva la 100 de milioane de euro.