Noi bebeficii pentru români. Unii intre aceștia vor putea primi noi tichete. Vezi dacă te încadrezi și dacă vei primi astfel e recompense.
Piaţa de beneficii extrasalariale din România urmează o tendinţă ascendentă de la an la an, atât prin prisma numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi datorită bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi, astfel că angajaţii români au cumpărat în prima jumătate a anului 2019 beneficii de peste 110 milioane de lei, cât în tot anul 2018, a anunţat luni BenefitOnline.ro, platformă de beneficii extrasalariale.
”Într-un context atât de favorabil, însă, piaţa continuă să fie fragmentată şi neunitară, majoritatea companiilor optând pentru politici şi mecanisme interne de acordare a beneficiilor, în principal, prin sisteme fixe (prin care angajatorii oferă beneficii similare tuturor angajaţilor)”, a informat compania.
Totuși, aproximativ 4% din numărul total de angajaţi din mediul privat este deservit de un sistem flexibil de acordare de beneficii, potrivit estimărilor BenefitOnline.ro, platformă care le permite angajaţilor să îşi aleagă singuri beneficiile pe care şi le doresc, utilizând bugetele alocate lunar de angajatori.
„Un sistem flexibil de acordare a beneficiilor extrasalariale le oferă multiple avantaje atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. Angajaţii au libertatea de a cheltui bugetele alegând exact beneficiile pe care şi le doresc şi de care au nevoie, iar angajatorii au la dispoziţie o soluţie ce le oferă avantaje de ordin fiscal şi de eficientizare a bugetelor, ajutându-i şi la reducerea gradului de încărcare operaţională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind la creşterea nivelului de motivare şi retenţie a angajaţilor”, spune Stelian Bogza,conform news.ro.
Tichetele culturale, în topul celor mai accesate 5 beneficii
Tichetele culturale sunt taxate cu 10% (impozit pe venit) pentru angajaţi, la fel ca în cazul tichetelor de masă şi celor de vacanţă. „Estimăm că folosirea bugetelor pe tichete culturale va atrage până la 5% din totalul bugetelor de beneficii cheltuite în platforma BenefitOnline în acest an. Pe termen mediu, însă, ne aşteptăm ca tichetele culturale să ajungă în topul celor mai accesate 5 beneficii în platformă”, spune Stelian Bogza.
În prima jumătate a anului, tichetele de masă, cadourile, vacanţele în România (voucherele de vacanţă), transportul (către şi de la serviciu) şi serviciile de Sport & Wellness au fost principalele categorii care au atras bugetele angajaţilor în platforma BenefitOnline.ro. În perioada similară din 2018, topul celor mai accesate beneficii a inclus, în ordine: tichete de masă, cadouri, transport, vacanţe în România şi pensii private.
Dintre beneficiile accesate de angajaţi cu bani personali, abonamentele de sport, vacanţele şi categoria hobby/ evenimente/ spectacole au atras, în primele şase luni ale anului, cele mai mari bugete.
”În total, angajaţii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline în primul semestru al acestui an au cheltuit 111 milioane de lei, aproape cât bugetele cheltuite pe tot parcursul întregului an 2018 (114 milioane de lei)”, arată compania.