Nu mai dormi cu lumina aprinsă! Cum îți afectează sănătatea inimii și a creierului

de:
24 sept. 2021
Nu mai dormi cu lumina aprinsă! Cum îți afectează sănătatea inimii și a creierului
Insomnie

Obișnuiești să adormi cu lumina aprinsă? Dacă afli care sunt efectele acestui obicei poate te gândești de două ori înainte, căci pericolul pentru organismul tău e destul de mare. 

Un studiu realizat recent a demonstrat că expunerea la lumină artificială pe timp de noapte poate crește riscul de infertilitate. Credeți că acestea sunt singurele probleme? Ei bine, nu.

În cazul în care nu știai până acum, melatonina nu numai că scade temperatura corpului, ci și tensiunea arterială. Cu alte cuvinte, dacă ești expus la lumină în timpul nopții, producția de melatonină este suprimată, iar tensiunea arterială crește. Rezultatul? Fluctuațiile regulate pot crește riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral.

Dacă duci o luptă cu kilogramele în plus, află că dacă dormi cu lumina aprinsă nu te va ajuta prea mult, căci încetinește metabolismul. Un studiu care a monitorizat peste 43.000 de femei a dezvăluit că cele care au dormit la televizor au observat creșterea în greutate, indiferent de durata somnului și de calitatea lui.

Efectele neștiute ale lumii aprinse

Efectele luminii aprinse nu se opresc aici, căci acestea pot perturba inclusiv echilibrul hormonal, iar aici se încadrează inclusiv lumina smartphone-urilor, a televizoarelor, dar și a computerele, care contribuie la deficiența melatoninei.

Ține cont și de faptul că somnul perturbat crește hormonii îmbătrâniti și reduce cei anti-îmbătrânire.

Riscul la depresie crește și el dacă alegi să adormi cu lumina aprinsă. Cercetătorii au descoperit că expunerea la lumină noaptea crește riscul de depresie. De asemenea, perturbarea ritmului circadian agravează simptomele depresiei deja existente.