H&M se reinventează și se transformă. În România ocupă primul loc la nivelul vânzărilor de haine, dar la nivel mondial a întâmpinat ceva probleme, așa că cei din conducere vor să schimbe strategia. Hennes & Mauritz AB este al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial după Inditex, dar profitul său a scăzut dramatic pentru al treilea an, din cauza declinului vânzărilor la magazinele fizice ale mărcii principale H&M.
Astfel grupul suedez Hennes & Mauritz AB va testa vânzarea de articole şi mărci externe în magazinele H&M, transmite Reuters.
Acest lucru înseamnă de fapt o schimbare semnificativă a strategiei pentru H&M, care devine concurență serioasă pentru retalierii online care vând mai multe branduri cum sunt grupul german Zalando şi cel britanic ASOS.
Un purtător de cuvânt al retailerului suedez a declarat că este convins că o completare a brandului H&M cu branduri externe va atrage noi cumpărători, dar a refuzat să ofere mai multe detalii cu privire la aceste teste.
Alţi mari retaileri de articole de îmbrăcăminte au început deja să vândă produse aparţinând altor mărci, cum este cazul grupului britanic Next plc, al cărui site de Internet s-a transformat în ultimul deceniu dintr-un site dedicat unui singur brand într-un agregator de articole de încălţăminte şi îmbrăcăminte provenite de la diferiţi furnizori, scrie și Capital.
În momentul de față, Hennes & Mauritz AB cuprinde şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.