CORA a fost unul dintre hipermarketurile des frecventate de români la momentul la care a apărut. Acum, magazinul vrea să iasă de pe piața din România.
Acțiunile retailerului Cora urmează să fie achiziționate de francezul Carrefour, iar acordul ar urma să fie finalizat în această săptămână. Tranzacția cuprinde zece hipermarketuri, precum și numeroase alte magazine moderne de proximitate care funcționează sub marca Cora.
Potrivit unor surse citate de ZF.ro, și alți jucători importanți de pe piață și-au manifestat interesul de a achiziționa operațiunile locale ale Cora. În ciuda faptului că este unul dintre cei mai puțin expansivi și mai mici retaileri internaționali în ceea ce privește cifra de afaceri, Cora a atras atenția mai multor jucători importanți din industrie.
Merită menționat faptul că actuala încercare de a vinde hipermarketul nu este efortul inițial al companiei. Potrivit sursei citate, acționarii sunt nemulțumiți de ceva vreme de rezultatele din România și caută potențiali cumpărători. În ciuda discuțiilor în curs de desfășurare, nicio tranzacție nu s-a concretizat până acum. Odată cu ultima tranzacție, hipermarketul se retrage efectiv de pe piața românească.
În 2021, hipermarketul a înregistrat o cifră de afaceri de 1,55 miliarde de lei, în scădere cu 5% față de anul precedent. Acest lucru a făcut ca Cora să fie singurul retailer care a înregistrat o scădere în al doilea an de pandemie. Sursa citată mai arată că firma a înregistrat o pierdere netă de 43 de milioane de lei, în contrast cu un profit net de 4,8 milioane de lei în 2020.