Secretul hainelor de la Zara! Detaliile neștiute pe care toți clienții trebuie să le cunoască

13 sept. 2019
Secretul hainelor de la Zara! Detaliile neștiute pe care toți clienții trebuie să le cunoască

Zara este unul dintre cele mai populare branduri în România, iar hainele de la aceste magazine sunt printre preferatele româncelor. Puțini sunt, însă cei care cunosc cine se află în spatele acestui imperiu textil. Pentru că da, grupul spaniol Inditex, fondat de Armancio Ortega, ajuns astăzi la 82 de ani, este un adevărat imperiu.

Spaniolul ocupă unul din locurile fruntașe în topul bogaților, iar la un moment dat ajunsese chiar pe prima poziție în lume, după estimările analiștilor. Secretul succesului său a fost multă muncă, dar și o strategie briliantă de vânzări. Primul magazin Zara l-a deschis în anul 1975, iar locația a ales-o cu mare grijă,  pe cea mai populată stradă din La Corina. Peste 15 ani, avea deja peste 100 de în întreaga Spanie.

Produsele ajungeau de pe planșa de desen direct pe rafturile magazinelor în 2-3 saptamani, de 12 ori mai rapid decât se întâmpla asta în cazul oricărei firme similare. Niciun produs nu rămânea pe raft mai mult de patru saptamani și asta pentru a încuraja clienții să revină în magazin cât mai des.

Secretul lui Armancio Ortega

Armancio Ortega a pus la punct un sistem de logistică foarte sofisticat prin care toate datele erau primite din magazine simultan și centralizate pentru a afla care sunt cele mai populare produse și care nu au succes.

Începând cu anul 1989, Ortega a început și extinderea internațională a Zara. Mai întâi în oraşul Porto din Portugalia, iar apoi pe piețele din Franța, SUA,  Mexic, Grecia, Belgia sau Suedia.

Grupul Inditex deţine astăzi peste 7.500 magazine în 94 de ţări. În România, reţeaua Inditex cuprinde aproximativ 60 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.