Tot ce trebuie să știi despre fasole. Cât de sănătoasă este și cum trebuie preparată. Este ideală în perioada postului

de:
22 mart. 2021
Tot ce trebuie să știi despre fasole. Cât de sănătoasă este și cum trebuie preparată. Este ideală în perioada postului
Fasole

Pentru că suntem în perioada postului, fasolea este o bună alternativă a cărnii. Este sățioasă, delicioasă și chiar dacă se prepară mai greu decât orice alt aliment, asta nu înseamnă că așteptarea nu merită.

Fasolea poate fi pregătită pentru gustul oricui. Poate fi bătută, poate fi folosită în ciorbă, sau pur și simplu fasole scăzută. Oricum ar fi, gustul e delicios, iar în funcție de ingredientele pe care le adăugăm o putem transforma într-o masă perfectă.

Beneficiile consumului de fasole

Puțini dintre noi știu însă ce beneficii are fasolea. Fie că este proaspătă, sau congelată, este la fel de sănătoasă. În primul rând trebuie să știi că fasolea este o sursă bună de fibre. Ea conține mai multe fibre decât orice altă legumă și este eficientă pentru îmunătățirea nivelului colesterolului și de asemenea, reduce riscul de boli caridace.

Pe lângă asta, fibrele din fasole promovează și tractul digestiv, reducând astfel mai multe tipuri de cancer.

Fasolea este și bogată în vitamine și minerale precum magneziu, fier, acid folic, fosfor, dar și calciu. Știm deja că fosforul și calciul sunt esențiale pentru sănătatea oaselor, iart potasiul menține tensiunea arterială sănătoasă.

Acidul folic este foarte bine cunoscut de femeile gravide, el fiind necesar pentru producerea și întreținerea celulelor noi.

Cea mai bună alegere a vegetarienilor

Este un produs vegetal și preferat de multe ori de vegetarieni, dar și de persoanele care vor să renunțe treptat la carne. Spre deosebire de produsele de origine animală, fasolea nu conține nici colesterol și nici grăsimi saturate, așa că este o alegere înțeleaptă.

Fasolea este unul dintre cele mai ieftine legume de pe piață și se poate găsi sub mai multe forme, în special pentru cei care nu prea au timp să mănânce. De ceva vreme, fasolea scăzută poate fi cumprată direct preparată la conservă și poate fi consumată oricând.

Cum trebuie preparată

Acum că am aflat ce beneficii are, trebuie să știm cu să o preparăm. Preparată într-un mod greșit, fasolea poate deveni un adevărat pericol din mai multe puncte de vedere. Indicat este ca, înainte de preparare cu cel puțin 24 de ore, fasolea să stea înmuiată în apă călduță.

Când ne-am hotărât să o preparăm, este indicat să fie fiartă de două ori, iar apa trebuie să fie aruncată. De abia de la a treia încercare o putem găti în totalitate.