Cei de la Volvo au inaugurat săptămâna trecută o linie de asamblare a bateriilor pentru vehiculele electrice în cadrul fabricii de la Ghent (Belgia). La această fabrică va fi construit modelul XC40 Recharge, prima mașină complet electrică a brandului, spre finalul anului.
Linia de producție a bateriilor, ce este mai lungă decât un teren de fotbal, este amplasată în zona în care obișnuia să existe un loc de parcare pentru angajați. Această linie va folosi 9 stații pentru a produce bateriile de 78 kWh necesare modelului electric XC40. Asamblarea va fi efectuată timp de 24 de ore pe zi, prin intermediul a 3 ture de muncă. Testarea acestei linii va începe săptămâna aceasta.
Anul trecut, Volvo Cars au semnat acorduri pe termen lung cu CATL din China și LG Chem din Coreea de Sud. Înțelegerile au în vedere furnizarea de celule necesare bateriilor pentru următorii 10 ani, pentru modelele Volvo și Polestar, precum XC40 Recharge. Volvo proiectează software-ul necesar, și integrează celulele în baterii.
La evenimentul de inaugurare, executivii Volvo și-au exprimat încrederea în legătură cu stocurile de baterii. Jonas Engstrom, vice președintele Volvo pentru gestionarea liniilor de vehicule, a afirmat:
„Nu avem probleme. Totul decurge conform planurilor.”
În ianuarie, Volvo au declarat că au primit „câteva mii de comenzi din partea firmelor” pentru modelul complet electric XC40 Recharge, la scurt timp după acceptarea comenzilor online. Clienții individuali din SUA pot rezerva noul model XC40, fiind necesar un avans de 1000 de dolari, ce poate fi restituit. Primele comenzi din partea clienților individuali vor fi acceptate spre finalul anului.
Ne așteptăm ca prețul lui XC40 Recharge să fie de aproximativ 62000 de euro în Europa, acesta fiind prețul pentru Germania conform presei europene.
Specificațiile variantei de echipare de top a modelului XC40 Recharge:
– Baterie de 78 kWh, ce pune la dispoziție o autonomie de rulare de „peste 400 km”, conform ciclului WLTP
– Un tren de rulare cu 2 motoare ce însumează 402 CP (câte un motor de 201 CP pentru fiecare punte)
– Un încărcător de 11 kW, și o capabilitate de încărcare rapidă DC de 150 kW
– Timp de accelerare 0-100 km/h de 4,7 secunde
– Viteză maximă de 180 km/h
Gert Bruyneel, liderul departamentului de operațiuni globale asupra produselor, a afirmat:
„Ca parte integrantă a planului nostru în legătură cu liniile de asamblare a bateriilor, fabrica de la Ghent joacă un rol important pentru constituirea unei rețele de manufactură a echipamentelor necesare electrificării.”
Stefan Fesser, președintele fabricii de la Ghent, a promis o „lansare perfectă” a sistemului de producerea bateriilor în cadrul noii facilități de 5000 de metri pătrați. Linia de asamblare a bateriilor se află în același campus cu linia de asamblare a vehiculelor Volvo.
Cei de la Volvo au anunțat în ianuarie că vor începe construirea unei fabrici de baterii la Charleston în Carolina de Sud (SUA), în 2020. Construirea acestei fabrici va lua sfârșit în 2022, iar producția crossoverului electric XC90 va începe spre finalul acestui an.