Se dau bani de la stat pentru mai multe categorii de persoane din România. Banii intră în conturi începând cu 1 martie 2023, conform celor declarate de ministrul Muncii, Marius Budăi.
Ministrul anunță că în luna martie vor avea loc majorări consistente, iar un milion de români sunt vizați. Cine va beneficia de niște bani în plus pe lângă salariu? Cei care încasează alocația pentru susținerea familiei, indemnizația lunară și bugetul lunar complementar pentru adulții cu handicap, indemnizația de sprijin, indemnizația lunară pentru tineri, cuantumul minim al indemnizației pentru creșterea copilului, dar și altele.
„Vorbim de actualizarea anuală a inflației, actualizare care are un impact pozitiv asupra indicatorului social de referință, care este în componența unor beneficii de asistență socială care se raportează la acest indicator.
Vorbim aici de venitul minim garantat, de alocația pentru susținerea familiei, de indemnizația lunară și bugetul lunar complementar pentru adulții cu handicap, de prestație socială pentru copii cu handicap, de alocația lunară de plasament și indemnizația de sprijin, indemnizația lunară pentru tineri, cuantumul minim al indemnizației pentru creșterea copilului, indemnizația minimă de concediu de adopţie şi de acomodare pentru cei care adoptă copii, indemnizația pentru sprijin pentru adopție.
Sunt prestații care, începând de la 1 martie, se actualizează cu această nouă valoare”, a declarat ministrul Muncii pentru Antena 3 CNN.
Ce mai trebuie să știe beneficiarii, că de la 1 martie sumele vor fi actualizate. Astfel, dacă înainte indicatorul social de referință la vechea valoare era la 525,5 lei, acum acesta va fi de 589 de lei.
„Nu există niciun dubiu că se vor actualiza de la 1 martie, pentru că au fost anumite discuții, că ar putea să nu se indexeze toate aceste venituri cu rata inflației. Nu există niciun dubiu. Indicatorul social de referință la vechea valoare era la 525,5 lei, iar de la 1 martie este 598 de lei”, a mai spus Marius Budăi.