Ești client CEC Bank și încasezi salariul la ei? Sau poate ai un card de credit pe care vrei să îl folosești în vacanță? Mai bine ții cont de avertismentul băncii.
Mulți români au început deja să își pună la punct planurile pentru vacanța de vară. Iar aici vorbim despre rezervarea zborurilor, ori cazarea.
Mare atenție însă dacă folosiți cardul. CEC Bank anunță o nouă tentativă de fraudă, iar mulți riscă să cadă în capcană, din dorința de a avea o vacanță frumoasă.
Cum acționează atacatorii? Dacă ajungi să rezervi un loc de casa, s-ar putea să primești un mesaj ciudat. Potrivit acestuia, ar fi ”intervenit o problemă”, iar pentru a nu a pierde rezervarea, ți se cere să actualizezi datele cardului.
Mai apoi ai și un buton pe care scrie ”Actualizează”. Odată ce dai click pe el ți se deschide o pagină unde îți sunt cerute datele cardului, dar și cele personale.
CEC Bank le recomandă clienților să nu dea click pe acel buton și nici măcar să nu ia în seamă un astfel de mesaj. Niciun hotel, ori vreun restaurant nu va trimite vreodată un astfel de mesaj.
Astfel, dacă vreți să vă țineți banii de vacanță în siguranță pe card, mai bine evitați să credeți orice tip de alertă sau de mesaj. De asemenea, nu oferiți niciodată datele personale și nici cele de pe card, mai recomandată cei de la CEC Bank.
”Ai început deja să te pregătești pentru concediu? Ai grijă ce site-uri alegi pentru rezervarea cazării, un hotel nu-ți va solicita niciodată să plătești de două ori!”, a transmis CEC Bank.
Cât despre mesajul atacatorilor, acesta poate suna în felul următor: ”A intervenit o problemă cu plata avansului. Este nevoie să actualizați datele cardului pentru a nu pierde rezervarea. Actualizează”.