Ai cont sau card la Raiffesen Bank? Anunț de maximă importanță. Totul este deja oficial

07 mai 2023
Ai cont sau card la Raiffesen Bank? Anunț de maximă importanță. Totul este deja oficial

Românii care au cont sau card la Raiffeisen Bank trebuie neapărat să știe acest anunț venit chiar de la unitatea bancară.

Raiffeisen Bank România a anunțat un profit net de 414 milioane de lei în T1 2023, marcând o creștere de la 218 milioane de lei raportat în aceeași perioadă din 2022. Creșterea profitului a fost alimentată de activitatea de creditare robustă pe toate segmentele de business, de un profil de risc bun al clienților și de ratele de piață mai mari comparativ cu T1/2022.

În plus, veniturile băncii au crescut cu 28% în aceeași perioadă din 2022, în principal datorită activității de creditare pentru companii și tendinței ascendente a ratelor de piață. Potrivit raportului publicat vineri la BVB, banca a raportat un venit operațional de 692 milioane de lei în T1 din 2022.

Veniturile nete din comisioane ale băncii au înregistrat o ușoară creștere anuală de 1%, determinată de activitatea tranzacțională sporită în zona cardurilor și a schimburilor valutare, scrie zf.ro.

“Soldul de credite s-a consolidat cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, susţinut de o activitate de creditare mai bună pentru toate segmentele de clienţi. Am continuat finanţarea sustenabilă a economiei româneşti, cu o preocupare permanentă legată de sănătatea financiară a parteneriatului cu clienţii noştri. Motiv pentru care, stocul de credite acordat clienţilor corporate a înregistrat un avans excelent de 43% an la an cu accent crescut pe finanţarea proiectelor sustenabile: energie regenerabilă, eficienţă energetică, precum şi finanţări ale proiectelor sociale”, a declarat Zdenek Romanek, CEO & Preşedinte Raiffeisen Bank România.

Portofoliul de credite pentru persoane fizice a crescut cu 6%, creditele personale și cele ipotecare contribuind în procente aproximativ egale.

Pentru clienții corporativi, portofoliul de împrumuturi a crescut cu 43% de la an la an, cu un accent mai mare pe finanțarea durabilă a proiectelor.

Soldul împrumuturilor pentru clienții IMM a crescut cu 17% față de luna martie a anului precedent.

Baza de depozite pentru toate tipurile de clienți a crescut, ceea ce a dus la o creștere de 4% a stocului de economii.

Cheltuielile operaționale al Raiffeisen Bank sunt în creștere cu 15% față de primul trimestru din 2022

Comparativ cu T1 2022, cheltuielile de exploatare ale băncii au crescut cu 15%, în principal din cauza creșterii costurilor salariale, a cheltuielilor IT și a costurilor cu utilitățile, care pot fi atribuite creșterii generale a prețurilor în economie.

Banca a raportat că costul provizioanelor a continuat să rămână scăzut datorită comportamentului disciplinat al clienților în ceea ce privește respectarea angajamentelor.

La sfârșitul primului trimestru, aproximativ 60% din portofoliul total de clienți de retail era constituit din clienți digitali activi.

„Având în vedere că shopping-ul online a devenit o parte integrantă din viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri, numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank România a crescut cu aproximativ 40%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022”, se precizează în raport.

Banca a emis obligațiuni ESG în valoare de 673 de milioane de euro până la 31 decembrie 2022 pentru a finanța proiecte sustenabile. Din această sumă, a alocat 500 de milioane de euro pentru 6 223 de credite verzi și sociale eligibile.

Raiffeisen Bank are o bază de clienți de 2,3 milioane de persoane fizice și juridice în România. Are 4.908 angajați care lucrează în 291 de unități, precum și 1.123 ATM&MFM și 28.100 POS-uri.