Românii care au cont sau card la Raiffeisen Bank trebuie neapărat să știe acest anunț venit chiar de la unitatea bancară.
Raiffeisen Bank România a anunțat un profit net de 414 milioane de lei în T1 2023, marcând o creștere de la 218 milioane de lei raportat în aceeași perioadă din 2022. Creșterea profitului a fost alimentată de activitatea de creditare robustă pe toate segmentele de business, de un profil de risc bun al clienților și de ratele de piață mai mari comparativ cu T1/2022.
În plus, veniturile băncii au crescut cu 28% în aceeași perioadă din 2022, în principal datorită activității de creditare pentru companii și tendinței ascendente a ratelor de piață. Potrivit raportului publicat vineri la BVB, banca a raportat un venit operațional de 692 milioane de lei în T1 din 2022.
Veniturile nete din comisioane ale băncii au înregistrat o ușoară creștere anuală de 1%, determinată de activitatea tranzacțională sporită în zona cardurilor și a schimburilor valutare, scrie zf.ro.
“Soldul de credite s-a consolidat cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, susţinut de o activitate de creditare mai bună pentru toate segmentele de clienţi. Am continuat finanţarea sustenabilă a economiei româneşti, cu o preocupare permanentă legată de sănătatea financiară a parteneriatului cu clienţii noştri. Motiv pentru care, stocul de credite acordat clienţilor corporate a înregistrat un avans excelent de 43% an la an cu accent crescut pe finanţarea proiectelor sustenabile: energie regenerabilă, eficienţă energetică, precum şi finanţări ale proiectelor sociale”, a declarat Zdenek Romanek, CEO & Preşedinte Raiffeisen Bank România.
Portofoliul de credite pentru persoane fizice a crescut cu 6%, creditele personale și cele ipotecare contribuind în procente aproximativ egale.
Pentru clienții corporativi, portofoliul de împrumuturi a crescut cu 43% de la an la an, cu un accent mai mare pe finanțarea durabilă a proiectelor.
Soldul împrumuturilor pentru clienții IMM a crescut cu 17% față de luna martie a anului precedent.
Baza de depozite pentru toate tipurile de clienți a crescut, ceea ce a dus la o creștere de 4% a stocului de economii.
Comparativ cu T1 2022, cheltuielile de exploatare ale băncii au crescut cu 15%, în principal din cauza creșterii costurilor salariale, a cheltuielilor IT și a costurilor cu utilitățile, care pot fi atribuite creșterii generale a prețurilor în economie.
Banca a raportat că costul provizioanelor a continuat să rămână scăzut datorită comportamentului disciplinat al clienților în ceea ce privește respectarea angajamentelor.
La sfârșitul primului trimestru, aproximativ 60% din portofoliul total de clienți de retail era constituit din clienți digitali activi.
„Având în vedere că shopping-ul online a devenit o parte integrantă din viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri, numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank România a crescut cu aproximativ 40%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022”, se precizează în raport.
Banca a emis obligațiuni ESG în valoare de 673 de milioane de euro până la 31 decembrie 2022 pentru a finanța proiecte sustenabile. Din această sumă, a alocat 500 de milioane de euro pentru 6 223 de credite verzi și sociale eligibile.
Raiffeisen Bank are o bază de clienți de 2,3 milioane de persoane fizice și juridice în România. Are 4.908 angajați care lucrează în 291 de unități, precum și 1.123 ATM&MFM și 28.100 POS-uri.