Vești de ultimă oră pentru clienții ENGIE, ENEL și E.ON. S-a aflat ce se va întâmpla cu facturile lor la energie și gaze în 2023, conform ultimei decizii luate de ANRE.
Având în vedere actuala situație și noile reglementări privind facturile la gaze și energie, ANRE a luat o serie de măsuri importante. Furnizorii de energie printre care și ENEL, ENGIE, dar și E.ON trebuie să știe ce se va întâmpla dacă aleg să emită facturi cu întârziere.
Conform șefilor ANRE, toți furnizorii unt obligați să accepte eșalonarea la plată a sumelor datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare, nu pe maximum șase luni.
Iar asta este doar una dintre modificările anunțate de Autoritate. Printre altele, în proiect se mai vorbește și despre modificare unor prevederi deja existente, dar și introducerea unor prevederi noi.
Printre acestea se numără simplificarea conţinutului minim al tuturor facturilor de gaze naturale, dar și a informaţiilor obligatorii a fi incluse de către furnizor în acestea.
Începând cu 1 aprilie, propunerile ANRE ar urma să între în vigoare, astfel că va apărea și un nou model de factură. Chiar dacă lucrurile par complicate la prima vedere, în realitate sunt destul de simple.
Astfel, de la începutul lunii aprilie, toate facturile la energie electrică, fie ele de la ENEL, ENGIE, ori E.On, care vor fi emise pentru clienții casnici, indiferent de furnizor, vor respecta un format unic la nivel național.
Noul regulament de furnizare a energiei electrice a intrat deja în vigoare, fiind publicat în Monitorul Oficial. Astfel, toți furnizorii clienților casnici din România, indiferent de tipul de contract, vor avea obligația de a emite factura pe același tip de format pentru a fi mai bine înțeleasă de publicul larg.
Printre altele, proiectul celor de la ANRE mai prevede și ca facturile emise pentru consumul de energie electrică înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023 pentru ”toţi clienţii casnici să conţină informaţii precum numărul şi data emiterii facturii, datele de identificare şi de contact ale furnizorului, inclusiv o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi, adresă de e-mail şi un formular electronic online care să permită înregistrarea automată a solicitării”.