BCR a anunțat un nou serviciu pentru români, de care poate beneficia oricine, indiferent dacă este sau nu client al băncii. Nu a mai existat așa ceva până acum.
Asociația profesioniștilor în resurse umane din România, cunoscută sub numele de HR Club, în colaborare cu BCR, a introdus o platformă inovatoare numită Joblandia, care are ca scop facilitarea dobândirii de către liceenii din întreaga țară a unei experiențe practice în diverse companii, ca parte a inițiativei Săptămâna Altfel. Platforma a fost creată de Jobful, un start-up tehnologic care a făcut parte din acceleratorul InnovX al BCR.
Potrivit statisticilor HR Club 2022, 75,5% dintre liceeni nu au avut ocazia să viziteze nicio organizație și să afle despre opțiunile de carieră. Joblandia își propune să rezolve această problemă prin oferirea accesului la diverse contexte de învățare care pot stârni interesul elevilor, permițându-le astfel să ia decizii mai informate cu privire la viitoarele lor perspective de angajare.
În plus, platforma poate juca un rol crucial în reducerea ratei de abandon școlar din România. Prezentându-le elevilor diverse opțiuni de carieră în timpul anilor de liceu, companiile private pot contribui în mod semnificativ la orientarea acestora către piața muncii, scrie bankingnews.ro.
Cu ajutorul platformei, HR Club a inițiat Săptămâna Joblandia, un program național pentru liceeni, care se va desfășura în peste 50 de locații din București, Cluj, Iași, Constanța, Giurgiu, Alba-Iulia, Ploiești, Timișoara, Brașov, Tg. Mureș, Covasna, Lugoj, Sf. Gheorghe, Miercurea Ciuc, Roman, Pitești, Salonta și Satu Mare. Companiile participante provin din diverse sectoare, precum cel bancar, servicii de mobilitate, resurse umane, producție alimentară, retail, auto, petrol și gaze, asigurări, servicii profesionale, electrocasnice și industria de înfrumusețare.
“Joblandia a fost creată de la zero într-un incubator de strategie, împreună cu membrii boardului HR Club. Pentru prima dată în România, am creat o platforma online de matching între licee și acele companii care doresc să primească tineri în practică în Săptămâna Altfel. Companiile sunt invitate să se înscrie pe platforma Joblandia și să-și afișeze un calendar de zile disponibile pentru practică. Liceele optează pentru mixul cel mai potrivit de vizite în companii.
Aceste vizite, live, nu vor fi niște clasice tururi ghidate, ci experiente interactive și stimulative: cu studii de caz, exerciții tip treasure-hunt și întâlniri inspiraționale. Cu Joblandia, sperăm să schimbăm modul în care se face practică în liceele din România, dar și să aducem companiile mai aproape de tineri, de ce este relevant pentru ei. Mulțumesc boardului HR Club pentru implicare și mai ales Danei Cavaleru, director executiv HR Club, pentru energia de a pune în aplicare acest proiect”, spune Andreea Voinea, președinte HR Club și HR Director BCR.
BCR susține această inițiativă ca parte a strategiei sale de a se implica în rândul tinerei generații și de a oferi educație financiară în România. Școala de Bani, care este cel mai cuprinzător program de educație financiară din țară și care este susținut tot de BCR, a ajuns la 600.000 de persoane în 2023, un număr semnificativ din Generația Z participând la cursurile gratuite. În plus, BCR a încheiat parteneriate cu mai multe proiecte, precum Life Lab, Nextlab.tech, Brio și Capitala Tineretului, care au adus beneficii pentru peste 100.000 de copii și tineri din Generația Z.
”Parteneriatul BCR cu Joblandia este un pas firesc în demersul nostru de a educa financiar generațiile tinere. Banca noastră este deschisă tinerilor atât prin proiecte inteligente de practică, prin proiecte gratuite de educație financiară, cât și printr-un mix relevant de beneficii. Vrem să le arătăm tinerilor că a lucra în banking este mai mult decât o carieră, este o misiune: înseamnă să ajuți comunitățile să se dezvolte sustenabil”, spune Nicoleta Deliu, Head of Communication and CSR, BCR.