Având în vedere că operațiunile bancare și serviciile financiare sunt aspecte esențiale în prezent, Reveal Marketing Research a realizat un studiu pentru a analiza percepțiile românilor despre instituțiile bancare și cum se identifică aceștia în relația de colaborare cu băncile. Compania de cercetare de piață nu a utilizat nume de bănci pentru acest studiu.
Însă românii folosesc cel mai mult aplicațiile BT (Banca Transilvania), dar și cele ale BCR, BRD sau Raiffeisen Bank, acestea fiind și cele mai mari bănci din România, care s-au și concentrar foarte mult pe zona de digitalizare.
Studiu Reveal Marketing Research arată că cetățienii din țara noastră consideră aplicațiile de banking cele mai sigure pentru protecția finanțelor personale
Românii își simt banii cel mai în siguranță atunci când folosesc aplicațiile de banking mobil.
60% dintre români declară că au încredere în aplicațiile de banking mobil că le țin în siguranță banii. Internet bankingul sau site-urile băncilor sunt următoarele în top, cu 59% dintre respondenți declarându-și încrederea față de acestea.
În bănci în sine, indiferent că este vorba despre Banca Transilvania, BCR, BRD, Raiffeisen sau altă bancă au încredere 56% că le vor ține banii în siguranță. Generația Z și persoanele peste 55 de ani au încredere semnificativ mai mare în bănci, scorând 65%, respectiv 63%.
În Google Pay au încredere 46% dintre români, iar în Apple Wallet 41%. Generația Z (tinerii 18-24 ani) este singura care are mai multă încredere în Apple Wallet (52%) decât în Google Pay (34%).
Comercianții online sunt instituțiile în care românii au cea mai mică încredere în ceea ce privește siguranța banilor lor. 31% au încredere în comercianții online internaționali, iar 38% în comercianții online locali. Platformele intermediare care procesează plăți online între comerciant și cumpărător se bucură de un scor mai ridicat, 45% dintre respondenți declarând că au încredere în acestea să le țină banii în siguranță.
În ceea ce privește relația de colaborare între români și bănci, indiferent că este vorba despre Banca Transilvania, BCR, BRD, Raiffeisen sau altă bancă jumătate dintre aceștia declară că utilizează serviciile unei singure bănci pentru toate operațiunile și serviciile de care au nevoie, într-o măsură semnificativ mai mare generația Z (63%), persoanele peste 55 de ani (56%) și cei din mediul rural (57%).
47% dintre respondenți declară că utilizează serviciile a 2-3 bănci, iar 3% colaborează cu mai mult de 3 bănci. Persoanele active pe piața muncii, în special cei între 35 și 55 de ani, colaborează cu mai multe bănci decât restul respondenților.