Te simți obosit? Ai putea avea deficit de vitamina B12. Ce alte simptome ai putea să mai prezinți și ce alimente trebuie să consumi

de:
03 mart. 2021
Te simți obosit? Ai putea avea deficit de vitamina B12. Ce alte simptome ai putea să mai prezinți și ce alimente trebuie să consumi
Photo by Stephen Foster on Unsplash

Uneori este dificil să ne dăm seama unde greșim în legătură cu alimentația noastră și mai mult de atât, puțini dintre noi știu dacă suferă de vreun anumit deficit. Vitamina B12 este la fel de importantă precum Calciul și vitamina C, iar simptomele unui astfel de deficit ne pot afecta activitatea zilnică.

În cazul în care nu știai până acum, Vitamina B12 este printre puținele care nu pot fi produse de organism. Ea poate fi asimilată doar prin consumul anumitor alimente, dar și prin utilizarea suplimentelor alimentare.

De ce ai deficit de vitamina B12

Probabil te întrebi cum poate o persoană care are o alimentație variată să aibă deficit de vitamina B12. Ei bine, acest deficit apare odată cu înaintarea în vârstă, atunci când organismul asimilează mai greau acestă viamină.

De asemenea, în unele cazuri, deficitul de vitamina B12 apare în urma unei intervenții chirurgicale pentru îndepărtarea unei porțiuni ale stomacului.

Persoanele care suferă de gastrită atrofică, sau de anemie pernicioasă pot și ele se întâmpine probleme privind asimilarea vitaminei B12, fără însă să își dea seama și indiferent de vârstă.

Cei care suferă de boli autoinume precum bacterii, paraziți, boala Crohn sau boala celiacă pot avea și ei nevoie de un ajutor pentru asimilarea acestei vitamine.

Simptome ale deficitului de vitamina B12

Acum că ai aflat care sunt cauzele deficitului de vitamina B12, este timpul să știi și care sunt simptomele, pentru a aflat dacă te afli sau nu în acestă situație. Deficitul de vitamina B12, duce la diminuare nivelului de acid folic din organism, așa că anemia poate fi și ea prezentă.

De asemenea, există și alte tipuri de simptome care te pot avertiza că suferi de un deficit. Printre acestea se numără, oboseala, slăbiciunea, pielea palidă, dar și senzația de furnicături.

În cazuri mai grave, deficitul de vitamina B12 se manifestă prin scăderea echilibrului și a capacității de coordonare, dar și prin amețeli sau dificultăți respiratorii.

Pe lângă oboseala și amețeală, o persoană aflată în această situație poate avea deficit de vedere, dar și stări de confuzie de mai multe ori.

Alimentele bogate în vitamina B12

Pentru a evita astfel de situații, asigură-te că ai o dietă diversificată și bogată în alimente care conțin Vitamina B12. Carnea de vită, de porc, de pui sau de miel sunt esențiale pentru a asigura necesarul de Vitamina B12 de care ai nevoie.

De asemenea, ficatul, dar și alte organe de origine animală sunt o bună alegere. Peștele, fructele de mare, laptele și ouăle sunt și ele bogate în vitamina B12, așa că va fi foarte simplu să le introduci în rutina ta zilnică.

Există totuși și persoane vegane care nu își pot asigura necesarul de vitamina B12 din produse de origine animală. În acest caz, specialitii recomandă consumul de cereale fortificate, drojdie nutritivă, dar și lapte de soia sau de migdale.