Pandemia a blocat timp de doi cel mai frumos cadou pentru orice om de pe planetă: vacanțele, atât de necesare pentru ca întreg organismul să funcționeze la parametrii optimi. Din fericire, anul acesta majoritatea țărilor au renunțat la restricții, astfel că toată lumea și-a dorit să călătorească.
Chiar dacă cererile pentru vacanțe au explodat, nu se poate spune că sectorul turismului și-a revenit. Sunt vremuri grele pentru agențiile de turism și asta în principal din cauza companiilor aeriene care anulează zboruri pe bandă sau a aeroporturilor care au rămas fără personal și astfel ajungi să aștepți ore întregi după bagaje.
Problema nu este una națională, ci globală. Așa că se poate spune că ai noroc dacă ajungi cu bine la destinație și te întorci conform planificării. În ciuda acestor provocări, există agenții care reușesc să asigure servicii de calitate clienților și să găsească mereu soluții pentru ei. Eu de obicei am călătorit cu Christian Tour și totul a curs lin. Nu mă gândeam că poate fi și altfel.
Am călătorit în Malta în luna iunie cu Karpaten Turism. Am plătit peste 2.000 de euro pentru 7 zile, din care una s-a dus din cauza unei schimbări a zborului pe ultima sută de metri. În fapt, am cumpărat vacanța de la o agenție mică de turism, locală, care a luat pachetul de la Karpaten. Ei au fost super ok, însă… probleme au fost de la bază. Inițial trebuia să mergem cu Tarom pe la ora 13.00 și am plecat până la urmă cu Ryan Air la 12 noaptea.
Cei de la Karpaten au uitat să ne furnizeze cărțile de îmbarcare corecte, astfel că operatorii Ryan Air ne-au pus să mai plătim o dată. Am rezolvat problema până la urmă, după puțin zgomot și ceva nervi. Am aterizat cu bine și aveam transportul asigurat pâna la hotel, un hotel situat la peste o oră de aeroport, Seabank Resort&Spa din Melaih. Super hotelul și serviciile. Eu l-am ales.
Am reușit să găsim singuri microbuzul care era plătit să ne ducă la hotel pentru că nu prea era nimeni în zonă care să te ajute cu informații. Deja a doua bilă neagră după cartea de îmbarcare lipsă. Și ne-am urcat noi într-un microbuz despre care am crezut că se va dezmembra în mers. Cred că era ceva piesă de muzeu. Se făcuse aproape 3 noaptea, nu era prea cald și se poate spune că a trebuit să ne confruntăm doar cu mirosul oribil din mașină, nu și cu căldura, ceea ce a fost bine pentru că la întoarcere a fost dezastru.
Ajunsă la hotel, primesc o cameră greșită și un plic pe care scria Karpaten Turism. În limba germană! Ghinion, căci vorbesc multe limbi, dar germana nu o știu. Voiam să luăm ceva excursii opționale, cum se procedează de obicei dacă mergi cu agenția.
Dar ghinion din nou! Karpaten Turism NU are oameni la sol, nu are ghizi… însă nu-ți spune acest detaliu. Dimpotrivă! Îți va promite cu de toate și vei primi un mare nimic. Când plătești o vacanță de lux… nu te aștepți la servicii de minus o stea.
A doua zi am rezolvat cu camera fără ajutorul Karpaten, care oricum erau de negăsit. Aș vrea să precizez că hotelul la care am stat a fost foarte bun, la fel și personalul. Dar l-am ales noi, nu ni l-a propus nimeni, ca să fie clar.
Deci în Malta, Karpaten nu a organizat nicio excursie opțională, iar partea de care s-au ocupat ei, adică transportul a fost ceva de filmele horror. La întoarcere a venit un microbuz să ne ducă la aeroport și mai crunt decât primul. Nu avea loc pentru bagaje, așa că le-a pus peste noi. Și nu este o exagerare! Exact așa a fost! Erau și 100 de grade afară și nu are sens să mai spun că nu avea aer condiționat.
Desigur că mi s-a făcut rău și nervoasă l-am tras la răspundere pe șofer… pe cine altcineva? Primul care mi-a ieșit în cale. Supărat mi-a replicat: dar la ce te aștepti pentru 2 EURO?
Adică OMG, eu am plătit la Karpaten o vacanță de lux în Malta de peste 2000 de euro și ei îmi asigură un trasport de 2 eurooo? Pentru cei care nu știu, Malta e la două ore de România și biletele la Ryan Air se vindeau, dacă le luai din timp cu aproximativ 20-30 de euro.
Deci Karpaten au fost atât de lipsiți… nu știu cum să-i numesc… încât nici măcar un transport decent până la aeroport nu au putut rezerva? Așa se întâmplă când nu dai doi bani pe servicii. Prietena mea bună, Rusanda a călătorit tot cu ei în Egipt acum câteva luni și și-a jurat că nu mai repetă această greșeală.
Deci nu a fost o scăpare. La fel, aceeași problemă și în cazul ei… nu au oameni pregătiți, nu au ghizi la sol, plătești servicii de lux și primești… o bătaie de joc. Și pot spune că sunt mulți turiști care s-au plâns de aceeași poveste.
Eu nu am de gând să mai călătoresc vreodată cu Karpaten Turism. Dacă vă rezervați vreo vacanță la ei, gândiți-vă de două ori înainte, mai ales dacă ați ales un produs premium. Pentru că veți fi lăsați să vă descurcați singuri și nu de-aia apelezi la agenție.
La un moment dat am mai avut parte de o experiență de-asta de genul „afară vopsit gardul, înăuntru leopardul” și cu Bavaria Turism, care achiziționaseră pachetul de la Cocktail Holiday, dar măcar au avut ghid.
Deci Karpaten Turism NOT! Niciodată! În viață nu este bine să fii atât de lacom și nici să-ți bați joc de clienți. La un moment dat vei rămâne fără ei. Dacă vrei calitate, în mod cert nu vei alege Karpaten pentru că pur și simplu m-am convins că acest brand nu înțelege acest concept.
Aleg agențiile de turism în locul Booking pentru că este mai ieftin cu agenția, ei având contracte bune cu hotelurile, rezervate din timp. În plus ai avantajul că poți alege excursii cu ghid, îndrumare, transport… și nu trebuie să-ți bați capul prea mult cu nimic. Iar eu sunt comodă. Asta dacă n-ai făcut greșeala să alegi Karpaten. Atunci mai bine mergi cu Booking.