O familie din România. decis să treacă de la ENEL la Hidroelectrica și a avut parte de o surpriză complet neașteptată. Ce s-a întâmplat, de fapt și ce facturi s-au primit?
Mulți români au ales să își schimbe furnizorul de energie ori de gaze, în speranța că vor avea de plătit facturi mai mici. Asta a făcut și o familie din România, trecând de la ENEL la Hidroelectrica.
Experiența a fost una dezamăgitoare însă pentru întreaga familie. Deși toți erau fericiți având în vedere decizia luată, surpriza a venit de abia când membrii familiei s-au mutat acolo.
Mai exact, o femeie povestește că s-a trezit cu sigiliu pe contor, dar și fără curent electric. Motivul? Nici ENEL și nici Hidroelectrica nu au contract acolo. ”Până ieri, am citit de fiecare dată postările de pe grup, ne-am resemnat la ideea că nu primim facturi și am transmis cu sfințenie lună de lună indexul autocitit Până ieri. Ieri, am plecat la 17:00 de la lucru și când am ajuns acasă… sigiliu pe contor și nema curent”, povestește clienta.
Și totuși de ce nu avea curent femeia? Pentru că nu exista niciun contract încheiat nici cu ENEL și nici cu Hidroelectrica. Au urmat apoi minute în șir la telefon, dar și fără curent electric.
Ulterior, după discuția care părea fără sfârșit, s-a găsit un număr de contract, dar situația ar fi una neobișnuită povestește femeia. De asemenea, familiei i-a fost promis faptul că reconectarea va avea loc în curând.
A doua zi dimineață curentul nu exista, iar din nou, femeia a sunat la Hidroelectrica, de unde a aflat că de asemenea nu exista cu niciun fel de contract.
”Nu existăm cu contractul acolo. Imaginați-vă uluirea noastră când, punând mâna pe telefon și sunând la e-Distribuție, aflăm perplecși că nu existăm cu contractul acolo. Suntem ai nimănui. Enel nu ne are, Hidro nu ne are. Sunăm la Hidro. Stăm o oră pe hold și în final, pe la 7, ne răspunde un nene care ne caută. Și ne caută. În primele 50 secunde ne spune că nu suntem copiii lui.
Eu… insist. Îi dau nr de contract. Data. Tot. Iar caută. Apoi… găsește. Hurray. Ne găsește. Suntem ai lor!!!!!!Ne explică faptul că e o situație neobișnuită, dar să stăm relaxați că urgentează el reconectarea.
Ne culcăm. Dimineața, de la capăt. Se face ora 8, sun la e-Distribuție. Violeta, drăguță, îmi explică încă o dată că nu exist. Eu, nu și nu. Exist. Că m-a recunoscut aseară nenea de la Hidro. Violeta îmi explică încă o dată că nu exist. Ca la un copil oligofren. Mă trimite in final înapoi la Hidro. Să le zic lor, căci ea nu mă poate ajuta”, povestește proaspăta clientă a companiei de stat.
În final s-a dovedit că a fost vorba despre o eroare, din putea ambelor părți și că ar mai fi fost asfel de cazuri, lucru care a șocat-o pe femeie.
”La Hidro răspunde Dragoș. Îi spun ce mă doare și mă pune pe hold. Apoi revine si se dezleagă misterul: locul meu de consum este tarifat si de Enel si de Hidro. Acum am curent. Dar am plătit 2.308 lei la Enel, fiindcă mă deconectase pentru neplată. Repet. Fără contract.
Ideea e ca Hidro trebuia să le transmită lor preluarea noastră. Și dintr-o eroare, Enel a continuat din inerție, cred, să ne dea curent, pe numele vechiului proprietar al casei care ceruse rezilierea după vânzare-cumpărare. Noi, am stat liniștiți si trimiteam la Hidro citirile.
Enel factura același consum în timpul ăsta. Doar că la noi nu a venit niciodată vreo factură Enel. Foarte ciudat. În fine. Aia e. La Enel, domnița care ne-a făcut ordinul de reconectare, ne-a spus că nu suntem deloc un caz izolat. Da. Nu suntem speciali”, a mai completat aceasta.