Ai cont deschis la BCR? Atacurile de tip phishing s-au intensificat, iar mulți dintre clienți ajung să se trezească fără bani pe carduri fără ca măcar să știe motivul.
Și nu doar clienții BCR sunt vizați, dacă stăm să ne uităm și la multitudinea de avertismente emise de Raiffeisen Bank, ING Bank, ori Banca Transilvania.
În cazul BCR însă, reprezentanții instituției bancare lansează un ghid prin care clienții pot să se ferească de astfel de situații. Banii lor pot fi în siguranță dacă respectă aceste lucruri.
În primul rând, trebuie să fie clar faptul că unele campanii frauduloase nu sunt ceea ce par a fi. Mulți români cred informațiile care ajung la ei și oferă date personale.
De asemenea, sunt cazuri în care diferiți utilizatori transmit inclusiv datele de pe card, iar de aici până la dispariția unor sume de bani este doar un singur pas.
Cei de la BCR ne spun cum să nu ajunge victimele unui atac de phishing, dar și ce să nu facem în niciun caz pentru a ne putea proteja banii din conturi.
Astfel, conform avertismentului emis de bancă, în niciun caz BCR nu va solicita vreodată prins SMS sau mail datele personale ale unui client. Astfel, cei care primesc un astfel de mesaj, ar fi bine să sune de urgență la numărul de telefon pus la dispoziție.
De asemenea, și prin intermediul Private Bankerului tău pot să semnalizezi o astfel de situație. Printre altele BCR a publicat și niște imagini astfel încât clienții să știe de ce să se ferească.
”Câteva lucruri pe care să le știi despre atacurile frauduloase și tentativele de phishing: nu îți solicităm prin email sau SMS date personale; dacă primești un mesaj pe care îl consideri suspect, prin email, SMS, sau WhatsApp, te rugăm să ne anunți, la *2227 sau +4021.407.42.00, sau prin intermediul Private Bankerului tău”, a transmis banca.