Ai cont sau card la Banca Transilvania? Anunț de maximă importanță. Este valabil și pentru cei de la BCR, CEC Bank sau Raiffeisen Bank

06 apr. 2023
Ai cont sau card la Banca Transilvania? Anunț de maximă importanță. Este valabil și pentru cei de la BCR, CEC Bank sau Raiffeisen Bank

Banca Transilvania a venit cu un anunț de maximă importanță pe români, indiferent dacă aceștia au sau nu cont aici. Este valabil și pentru cei de la BCR, CEC Bank sau Raiffeisen Bank.

Pe 29 martie, la București, a avut loc conferința de lansare a Raportului PwC CEO Romania Survey 2023, în cadrul căreia liderii de business au purtat discuții îndelungate cu privire la cele mai frecvente întrebări din domeniu. Printre subiectele abordate s-au numărat previziunile pentru 2023, principalele amenințări și situația macroeconomică și geopolitică actuală.

Ömer Tetik, CEO al BT, a fost prezent și a remarcat: „Credem că România se confruntă în prezent atât cu o criză demografică, cât și cu o criză de execuție. În ciuda acestui fapt, vedem încă numeroase oportunități de creștere. În operațiunile noastre de zi cu zi, am observat o scădere semnificativă a activității ipotecare, mai puține persoane fizice care cumpără case și o încetinire a economiilor. Cu toate acestea, oamenii nu au renunțat și nu au recurs la achiziționarea de mașini mai puțin costisitoare. De fapt, rata de economisire a început să crească din nou.”

El a mai spus că provocările de la Banca Transilvania sunt un cumul al provocărilor altora.

”Noi lucrăm cu banii altora şi atunci provocările noastre sunt un cumul al provocărilor altora. Dacă vorbim individual, situaţia este exact ca poza din analiză: toată lumea vorbeşte despre criză, despre provocări, dar dacă vorbim individual, există optimism: credem că o să avem oportunităţi noi, investim mai departe. Şi noi am încetinit o parte din investiţii, dar nu abrupt. Continuăm creditarea, avem bugete de creştere destul de ambiţioase”, mai spune Ömer Tetik, CEO al BT.

Banca Transilvania are ADN românesc

CEO-ul de la Banca Transilvania a mai spus că inflația nu este o noutate și că este important modul în care te adaptezi la el. Acesta a mai spus că BT este confortabilă în propriul business, iar acest lucru se datorează cunoștințelor cifrelor.

Acesta a mai vorbit și despre contextul global, pe care l-a definit ca fiind unu foarte volatil cu o multitudine de facturi disruptivi.

”Pe parcursul anilor, fiecare criză a adus un reframing asupra modului în care societatea este organizată, dar a pregătit și un teren fertil pentru oportunități. Concret, ne-am pregătit extrem de pragmatic, astfel încât să fim aproape de clienții și de colegii noștri. Ca să folosesc o metaforă – suntem mai aproape de câmpul de bătălie, suntem mai aproape de clienți și de colegi și acționăm mult mai rapid, astfel încât să îi susținem cu soluții care să le rezolve probleme care inevitabil apar în orice criză. 

Linia noastră de activitate este intermedierea financiară, iar provocările noastre sunt de fapt totalul provocărilor clienților noștri, provocările economiei românești, așa că ne concentrăm asupra modului în care ne putem ajuta clienții, cum putem contribui la creșterea economică durabilă în România, ca strategie principală. Noi suntem pregătiți să le răspundem rapid și cu soluții bune. Suntem complet mobilizați și încercăm să ne scurtăm la maxim timpii de răspuns și lanțurile decizionale”, spune CEO-ul de la BT.

Ömer Tetik a mai spus că ”Banca Transilvania are ADN românesc și acesta este unul dintre principalele noastre puncte forte. Am crescut odată cu clienții și cu economia, am luat parte la toate transformările pe care mediul economic le-a întâlnit în ultimele trei decenii și am reușit cu agilitate să ținem pasul cu piața.Am construit cea mai mare bancă din Sud-Estul Europei, iar toate acestea sunt rezultatul unei culturi organizaționale bazate pe creștere și dezvoltare. Aceasta este fundația noastră și totodată motivul pentru care credem în România și ne păstrăm optimismul”.

La final, el a mai spus că este clar pentru toată lumea că perioada actuală este una grea pentru acest domeniu. Totuși, acesta spune că poziția strategică a băncii este mult mai bună acum față de cea din crizele precedente.

”Este clar că parcurgem o perioadă grea pentru business – în care unul dintre ingrediente este costul crescut al finanțării. Însă avem o poziție strategică mult mai bună decât în crizele precedente. Suntem o bancă solidă și foarte bine capitalizată, cu un portfoliu diversificat și o favorabilitate crescută – suntem the bank of choice când este vorba de primul cont bancar sau de prima finanțare. Desigur, ne ajută și ne încurajează și rata creditelor neperformante mică și gradul de acoperire cu provizioane peste media europeană. Toate acestea sunt semne că suntem pregătiți să finanțăm țara, economia și oamenii, chiar dacă se anunță vremuri la fel de complicate și volatile”, a declarat Ömer Tetik.