Piața bancară a suferit mari turbulențe în ultimele luni. Falimentul SVB în SUA, dar și problemele Credit Suisse din Elveția au creat panică în întreaga lume și mulți clienți și-au retras banii din depozite. În acest context, toate băncile au încercat să vină cu diverse strategii prin care să-și țină clienții mai aproape.
Raiffeisen Bank a transmis persoanelor juridice cu conturi aici că se vor efectua o serie de modificări, dar care vor fi în favoarea lor. BCR și CEC Bank încearcă să-și mențină poziție și chiar caută să atragă noi clienți prin campaniile din ultima perioadă.
În momentul de față, cele două bănci au cea mai mare dobândă la depozite, exceptând instutuțiile bancare mai mici ca tbi Bank, care se mențin tocmai prin cifre atractive pe această zonă.
Stimate partener,
Va multumim ca sunteti client Raiffeisen Bank si cu fiecare versiune noua a serviciilor Noul Raiffeisen Online IMM si Raiffeisen Smart Business, va asiguram ca lucram constant la imbunatatirea si introducerea de noi functionalitati, utile clientilor persoane juridice.
In acest sens, va transmitem ca vom modifica TERMENII SI CONDITIILE PENTRU FURNIZAREA SERVICIILOR NOUL RAIFFEISEN ONLINE IMM si RAIFFEISEN SMART BUSINESS, iar noua versiune a documentului o regasiti ca si atasament la prezentul mesaj.
In noua versiune a documentului, au fost introduse mentiuni legate de introducerea in cadrul serviciilor Noul Raiffeisen Online si Serviciul si Raiffeisen Smart Business a functionalitatii privind platile instant. Astfel, ordinele de plata interbancare in lei cu o valoare sub 50.000 lei pot fi executate instant (suma aferenta operatiunii de plata este creditata imediat in contul beneficiarului platii) daca prestatorul de servicii de plata al beneficiarului platii a aderat la serviciul “Plati Instant” derulat prin TRANSFOND si daca sunt indeplinite conditiile de prestare a acestui serviciu. Pentru mai multe detalii puteti accesa: https://www.platiinstant.ro/. Precizam ca operatiunile de “Plata Instant” se comisioneaza similar operatiunilor interbancare de plata in lei standard.
De asemenea, au fost completati TERMENII SI CONDITIILE PENTRU FURNIZAREA SERVICIILOR NOUL RAIFFEISEN ONLINE IMM si RAIFFEISEN SMART BUSINESS (la art.2.5) cu precizarea conform careia, in situatia in care Reprezentantul legal/Utilizatorul detine si calitatea de utilizator client persoana fizica al serviciului de tip internet banking/mobile banking (Raiffeisen Online si/sau Smart Mobile) sau detine calitatea de Reprezentant legal/utilizator al Serviciilor pentru alti Clienti persoane juridice/entitati fara personalitate juridica, este necesara activarea profilului Smart Token pentru fiecare calitate in parte. In aceasta ipoteza, orice masura de blocare /suspendare/incetare a serviciului de tip internet banking/mobile banking contractat de Reprezentantul legal /Utilizator in calitate de client persoana fizica va duce la dezactivarea aplicatiei Smart Token pentru toate rolurile de Utilizator al unui client persoana juridica detinute, aplicatia Smart Token fiind unica.
Modificarile aduse acestui document intra in vigoare la data de 21 aprilie 2023.
In situatia in care doriti sa efectuati “plati instant” prin intermediul noilor aplicatii anterior datei de 21 aprilie 2023, va precizam ca puteti realiza aceasta actiune, deoarece noua functionalitate va fi disponibila incepand cu data de 12 aprilie 2023. Ulterior datei la care veti realiza platile, utilizarea Serviciilor se va realiza in conformitate cu versiunea actualizata a “TERMENILOR SI CONDITIILOR PENTRU FURNIZAREA SERVICIILOR NOUL RAIFFEISEN ONLINE IMM si RAIFFEISEN SMART BUSINESS”. Totodata, va invitam sa va asigurati ca aveti actualizate aplicatiile cu ultimele versiuni.
Dorim sa va informăm asupra faptului ca, in calitate de client al Bancii, in masura în care nu sunteti de acord cu modificarile mentionate in cadrul acestei notificari, aveti dreptul sa denuntati în mod unilateral relatia contractuala afectata de modificarile propuse, fara a suporta penalitati și fara a fi necesara invocarea unui motiv. In cazul în care optati pentru denuntarea Contractului privind Serviciile Noul Raiffeisen Online /Raiffeisen Smart Business puteti solicita denuntarea in orice agentie Raiffeisen Bank, pana la data de 21 aprilie 2023.
Daca pana la data anterior indicata nu ati comunicat Bancii ca nu doriti sa se aplice modificările prezentate, vom interpreta ca sunteti de acord ca, incepând cu 21 aprilie 2023, Banca sa considere aceste modificari acceptate tacit și relatiile contractuale cu Raiffeisen Bank sa se deruleze in continuare, in conditiile reglementate expres în cuprinsul noii versiuni ale TERMENIILOR SI CONDITIILOR PENTRU FURNIZAREA SERVICIILOR NOUL RAIFFEISEN ONLINE IMM si RAIFFEISEN SMART BUSINESS. Utilizarea pana la aceasta data a noii functionalitati, precum si utilizarea oricaruia dintre Serviciile Noul Raiffeisen Online IMM si Raiffeisen Smart Business dupa aceasta data, au valoare de acceptare tacita a noii versiuni a Termenilor si Conditiilor.
Totodata, prin prezenta, va informam ca va intra in vigoare la data de 12 aprilie 2023 si noua versiune pentru documentul “Tarife si comisioane standard IMM si Profesii Liberale”. Acest document a fost modificat, in principal, pentru introducerea mentiunii referitoare la “Plata Instant”.