Alimentele care provoacă constipație. Nu le consuma dacă te confrunți cu această problemă

de:
14 oct. 2021
Alimentele care provoacă constipație. Nu le consuma dacă te confrunți cu această problemă
Sursă Foto: Mellody Farm

Constipația este una dintre cele mai neplăcute afecțiuni. Ne poate schimba buna dispoziție, ne poate face să devenim stresați, apatici ca să nu mai vorbim de faptul că poate degenera într-o problemă medicală destul de gravă.

În cazul în care nu știai până acum, obiceiurile alimentare sunt un factor declanaștor al constipației, așa că dacă vrei să depășești această afecțiune este bine să te gândești de două ori înainte de pune la masă.

Principalii vinovați pentru constipație sunt brânza și laptele. Cu alte cuvinte, dacă consumi prea des aceste alimente, să nu te miri de ce ai aceste probleme. Nu, nu trebuie să renunți la ele de tot, ci doar să optezi pentru probiotice.

Ouăle și digestia

Ele populează intestinele cu bacterii bune care susțin imunitate organismului și tranzitul intestinului normal. În loc de brânză și lapte poți opta pentru chefir, dar și iaurt cu probiotice.

Obișnuiești să mănânci produse fast-food prea des? Acesta ar putea fi motivul constipației. Acest tip de alimente nu conțin suficiente fibre pentru un tranzit intenstinal optim, iar aici se încadrează și pâinea prăjită care are grăsimi dificil de digerat.

Nici ouăle simple nu sunt prea prietenoase cu digestia ta. Ele sunt bogate în proteine, dar nu prea au fibre. Ce poți face? Combină-le cu o salata de spanac, sau cu roșii și de ce nu  un ardei roșu. Vei avea o a masă sănătoasă, gustoasă și o digestie bună.

Legătura dintre cafea și constipație

Dacă ești un mare amator de dulciuri trebuie să știi că atunci când sunt consumate frecvent, digestia ta va avea probleme. Iar când spunem dulciuri vorbim de prăjituri, sau de alte produse de patiserie care au un conținut mare de grăsimi și zahăr rafinat.

Pâinea albă nu te va ajuta nici ea prea mult dacă suferi de constipație. Poți opta în schimb pentru cea cu semințe și ține minte că același lucru este valabil și în cazul delicioșilor covrigi de la patiserie. Și ei îngreunează digestia.

Cafeaua s-ar putea să nu fie nici ea cum te aștepți. Cafeina deshidratează și poate cauza constipație, iar aici încadrăm și energizantele care o conțin. Persoanele care suferă de constipație ar trebui să limiteze consumul de cafea și băuturi energizante pe bază de cofeină, dar și să se hidrateze cât de mult posibil.