Câți pași trebuie să faci în fiecare zi ca să slăbești sau pentru a te menține? Nu 10.000 cum credea toată lumea. Ce spune cel mai recent studiu

05 mai 2023
Câți pași trebuie să faci în fiecare zi ca să slăbești sau pentru a te menține? Nu 10.000 cum credea toată lumea. Ce spune cel mai recent studiu

Mai toți oamenii știu că este nevoie de 10.000 de pași pe zi pentru a slăbi sau pentru a te menține, dar specialiștii spun că această metodă este doar un mit.

Studii recente au demontat credința de lungă durată conform căreia este necesar să faci 10.000 de pași pe zi pentru o stare de sănătate bună. Deși mersul pe jos are diverse beneficii, mulți oameni se întreabă câți pași trebuie să facă de fapt pentru a slăbi.

Din fericire, există modalități eficiente de a pierde în greutate prin mersul pe jos. Ideea de a merge 10.000 de pași zilnic a apărut pentru prima dată în 1964, când o companie japoneză numită Yamasa Tokei a lansat un pedometru numit Manpo-kei, care înseamnă „contor de 10.000 de pași”.

Cu toate acestea, acest număr a fost ales în mod arbitrar, fără nicio dovadă științifică care să îl susțină, scrie medicool.ro.

Campania de marketing s-a dovedit a fi un succes de-a lungul anilor, mai multe studii validând beneficiile pentru sănătate ale recomandării celor 10.000 de pași. Cu toate acestea, aceste studii au comparat doar persoanele sedentare care făceau 3.000 de pași pe zi cu persoanele active care au urmat recomandarea de 10.000 de pași. Până de curând, nu a existat nicio comparație a unor cifre specifice pentru a determina numărul maxim de pași necesar pentru a menține o stare de sănătate bună.

Câți pași trebuie să facem zilnic pentru a ne menține în formă?

Cercetări mai noi sugerează că numărul promovat pe scară largă de 10.000 de pași pe zi ar putea să nu fie necesar pentru a profita la maximum de beneficiile pentru sănătate ale mersului pe jos. Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Vanderbilt a constatat că efectuarea a aproximativ 8.000 de pași zilnic este suficientă pentru a menține o greutate sănătoasă.

Studiul, publicat în revista Nature Medicine în octombrie 2022, a constatat, de asemenea, că efectuarea a 8.200 de pași zilnic poate reduce riscul de a dezvolta obezitate, apnee în somn și depresie. În plus, un studiu din 2019 arată că femeile care merg în jur de 7.500 de pași zilnic au o rată de mortalitate mai mică decât cele care merg 2.700 de pași pe zi sau mai puțin.

Potrivit autorilor studiului, odată ce o persoană ajunge la 7.500 de pași zilnic, nu mai există nicio reducere a riscului, ceea ce înseamnă că mersul pe jos de 10.000 de pași pe zi nu aduce beneficii suplimentare.

Pentru a pierde în greutate, este important să creați un deficit caloric, arzând mai multe calorii decât consumați. În timp ce mersul pe jos poate fi un instrument util în atingerea acestui obiectiv, nu este singurul factor de luat în considerare. Alimentația, somnul și gestionarea stresului joacă, de asemenea, un rol crucial în eforturile de pierdere în greutate. Urmărirea numărului de pași vă poate oferi o indicație a nivelului dvs. zilnic de activitate fizică.

În timp ce mersul pe jos poate că nu este cel mai eficient exercițiu pentru pierderea în greutate, este o opțiune durabilă pentru cei care se bucură de el, crescând probabilitatea de a menține o rutină consistentă în comparație cu o perioadă limitată de gimnastică. Pentru a obține rezultate optime, se recomandă încorporarea a unul sau două antrenamente suplimentare pe săptămână, cum ar fi Pilates sau HIIT, care implică alternarea exercițiilor de intensitate mare și mică. În plus, dacă obiectivul principal este creșterea mersului, antrenamentele care vizează întărirea mușchilor pelvieni, a feselor și a picioarelor pot fi benefice.