Ești client ENGIE, ENEL, ori E.ON? Iată când NU trebuie să plătești factura la energie

de:
03 apr. 2023
Ești client ENGIE, ENEL, ori E.ON? Iată când NU trebuie să plătești factura la energie

Dacă ești client ENGIE, ENEL, ori E.ON, ar fi bine să știi că sunt situații în care nu este nevoie să plătești factura la energie. Toate detaliile au fost prezentate de Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE.

Fie că ești client ENGIE, ENEL, sau E.ON, ar fi bine să știi că nu ești obligat să plătești factura la energie dacă alegi să depui o contestație sau vrei să ceri explicații în legătură cu aceasta.

Cu alte cuvinte, orice persoană care vrea să afle detalii suplimentare de pe factură, având în vedere noile regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale care au intrat în vigoare, vor putea să facă acest lucru.

Fie că este vorba despre preț, valoare, ori cantitate, clientul, fie el de la ENGIE, ENEL, ori E.ON are dreptul la explicații. În acest sens, până când le primește, obligațiile de plată vor fi suspendate.

Cu alte cuvinte, clientul în cauză nu va fi obligat să plătească factura până când nu primește un răspuns din partea furnizorului său, spune vicepreședintele ANRE.

Când nu trebuie să plătești factura la ENGIE, E.ON sau ENEL

”De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puțin prima pagină a facturii va trebui să conțină doar informațiile strict necesare pentru client.

Orice client care contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preț unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare și până când nu primește acest răspuns de la furnizor obligațiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, la Antena 3 CNN.

Iar dacă clientul decide să facă o contestație și la are, ori ANPC, aceeași regulă se aplică. Plata facturii va fi suspendată și doar în momentul în care toate lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, clientul va plăti suma.

Vestea proastă este că tot clientul va fi nevoit să plătească și anumite penalități, în funcție de caz. ”În momentul în care lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalități, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura și va corecta suma”, a mai explicat Zoltan Nagy-Bege.