Se schimbă din nou vârsta de pensionare! Casa de Pensii a făcut anunțul. Vor fi mulți nemulțumiți

12 apr. 2023
Se schimbă din nou vârsta de pensionare! Casa de Pensii a făcut anunțul. Vor fi mulți nemulțumiți

Vârsta de pensionare va suferi din nou modificări, iar mulți români nu vor fi de acord cu aceste schimbări.

Casa de Pensii a anunțat că vârsta de pensionare a femeilor este acum de 62 de ani, iar acest lucru înseamnă că cele născute în 1961 vor putea ieși la pensie chiar în acest an.

Documentul legislativ care prevede aceste informații arată și care sunt condițiile pe care angajatele trebuie să le respecte pentru a putea ieși la pensie.

Avem, așadar, următoarele condiții:

  • femeile născute în ianuarie și februarie 1961 cu un stagiu de cotizare de 32 de ani
  • femeile născute în martie și aprilie 1961 cu un stagiu de cotizare de 31 de ani și o lună
  • femeile născute în mai și iunie 1961 cu un stagiu de cotizare de 32 de ani și două luni
  • femeile născute în iulie și august 1961 cu un stagiu de cotizare de 32 de ani și trei luni
  • femeile născute în septembrie și octombrie 1961 cu un stagiu de cotizare de 32 de ani și patru luni
  • femeile născute în noiembrie și decembrie 1961 cu un stagiu de cotizare de 32 de ani și cinci luni.

Vârsta de pensionare se va modifica din nou

Cu toate că vârsta de pensionare va avea de suferit noi modificări pe termen lung, documentul legislativ actual arată că angajatele mai sus menționate vor avea vechea carte de muncă valabilă pentru dovedirea vechimii în muncă la grupa I sau II de muncă, înainte de 1 aprilie 2001.

Documentele necesare, potrivit cadrului legislativ, sunt:

  • actul administrativ de nominalizare a persoanelor încadrate în grupe superioare de muncă
  • în lipsa documentului se mai sus e nevoie de actul administrativ privind încadrarea locurilor de muncă/activităţilor/categoriilor profesionale în grupe superioare de muncă
  • contractul individual de muncă
  • contractul colectiv de muncă
  • decizii interne
  • act administrativ de modificare a locului de muncă sau a sarcinilor de serviciu
  • extras din statele de plată din care să rezulte secţia/atelierul/locul de muncă, precum şi orice alte documente justificative

Pe lângă faptul că trebuie să dețină vechea carte de muncă, persoanele care se pensionează după 1 aprilie 2001 vor avea nevoie de o adeverință de la angajator care să ateste durata angajării lor. Cu toate acestea, în urma reglementărilor prezentate în Ordinul nr. 590/2008 al ministrului Muncii, Familiei și Egalității de șanse, precum și în Legea nr. 263/2010, aprobată prin HG 257/2011, aceste certificate vor fi generate pe baza informațiilor faptice obținute din registrele angajatorilor sau ale altor deținători de documente legale, așa cum prevede legea.