Alimentele sănătoase care pot deveni toxice! Nu le mai consuma niciodată în acest mod. Efectele secundare pot fi extrem de neplăcute

de:
04 nov. 2021
Alimentele sănătoase care pot deveni toxice! Nu le mai consuma niciodată în acest mod. Efectele secundare pot fi extrem de neplăcute
Foto: Somi Jaiswal on Unsplash

Când vine vorba de alimente sănătoase, marea majoritate știm deja care sunt acelea, însă important este să nu facem abuz, căci ne-am putea trezi cu probleme de sănătate fără a știi de unde provin.

Fructele și legumele pot fi la fel de periculoase precum zahărul atunci când sunt consumate în cantități mult prea mari, așa că mare atenție atunci când vă alegeți porția.

Bananele spre exemplu sunt unul dintre cele mai sănătoate fructe, ca să nu mai vorbim de faptul că sunt și delicioase. Pe de altă parte, cei care le consumă în cantități mari se pot confrunta cu carii, la fel ca și în cazul dulciurilor bogate în zahăr.

Mai mult de atât, țineți cont de faptul că excesul de banane poate provoca dureri de cap și de asemenea ne poate pune silueta în pericol.

Ce efecte secundare are Broccoli

Nici cu Broccoli nu trebuie să facem exces. Mulți se bazează pe această legumă în diete de slăbit, datorită cantității mici de calorii pe care o are, însă există și părți negative. În cazul în care nu știai până acum, broccoli poate provoca alergii sau erupţii cutanate ș în unele cazuri poate duce la căderea părului sau la umflarea feței. Indicat este să consumi între 4 şi 5 căni de broccoli pe zi.

Mare atenție și la ovăz. Deși este bogat în fibre și are nenumărate beneficii pentru organism, consumat în cantități mari, acesta provoacă balonare, dar și probleme intestinale. De asemenea, cercetătorii au aflat că văzul în exces limitează absorbţia de calciu, magneziu şi zinc. Cât despre cantitatea zilnică recomandată, aceasta variază între două şi cinci linguri, în funcţie de greutatea corporală.

Când devine varza un pericol

Afinele sunt și ele un adevărat deliciu și o sursă de vitamine, antioxidanți, dar și minerale, însă atunci când sunt consumate în exces au un efect complet neateptat. Ele pot subţia sângele aşa că trebuie să fie consumate cu grijă, în special de către persoanele care urmează un tratament medicamentos.

Varza, alimentul nelipsit din multe diete nu trebuie consumată nici ea în exces. Trebuie să știi că anumiți compuși din varză pot interfera cu capacitatea organismului de a aborbi iod, arată Healthline. Rezultatul? Creşterea glandei tiroide, creştere în greutate, constipaţie, piele uscată şi nivel redus de energie.

De asemenea, persoanale care sunt sensibile, sau care suferă de probleme tiroidiene trebuie să fie atente și să evite să consume această legumă în cantităţi mari.