Brandul de lux al celor de la Toyota, Lexus, a publicat o creștere a vânzărilor de ordinul zecilor de procente anul trecut, cu ocazia aniversării de 30 de ani aceștia având parte de un număr de vânzări substanțial în China și Europa, ce a compensat numărul de vânzări mai scăzut din America de Nord.
Vânzările brandului, ce au început în 1989, au înregistrat o creștere de 10%, fiind vândute 765.330 de unități la nivel global, anul trecut, conform comunicatului Toyota de luni, această creștere fiind datorată vânzărilor crossover-ului subcompact UX, și a popularului SUV RX.
Vânzările din China au crescut cu 25%, ajungând la 202.000 de unități vândute în 2019, iar vânzările din Europa și Rusia au crescut cu 14%, ajungând la 87.000 de unități vândute.
În America de Nord, piața cea mai mare a japonezilor, s-au vândut 325.000 de vehicule – număr ce Toyota susține că se află „la același nivel cu cel de anul precedent”.
În Uniunea Europeană și piețele membre ale Asociației Europene a Liberului Schimb, vânzările Lexus au crescut cu 20% în 2019, fiind de 56.055 de unități, cota de piață crescând la 0,4% de la 0,3%, conform asociației europene ACEA.
Nouă strategie Lexus de a construi vehicule mai mici și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, precum vehiculele hibride, s-a dovedit a fi câștigătoare pentru piața europeană și cea chineză, însă gama depășită din SUA – unde vehiculele mari sunt în topul preferințelor – i-a costat pe japonezi din punct de vedere al cotei de piață.
Toyota și-a dorit dintotdeauna să transforme Lexus într-un brand global, iar creșterea rapidă din China și Europa după ani de apatie ajută la atingerea obiectivului. Oficialii companiei susțin că nu au uitat de piața americană – pe care o dominau cândva – și pregătesc o gamă de noi vehicule.
Vânzările din SUA au scăzut cu 0,1% în 2019, fiind vândute 298.114 de unități. Această situație a marcat al patrulea an în care vânzările Lexus au scăzut în SUA, cel mai mic nivel din istoria recentă fiind atins în 2013.
Lexus a atins numărul de 10.000.000 de vehicule vândute de la înființare anul trecut, demonstrând succesul brandului față de rivalii Infiniti (de la Nissan) și Acura (de la Honda), a căror vânzări globale totale au fost de 2,6 milioane și respectiv 5,4 milioane.
Însă brandul premium de la Toyota se află în spatele rivalilor germani. Mercedez Benz a avut parte de o creștere de 1,3% a vânzărilor în 2019, livrănd 2,34 milioane de vehicule, BMW Group clasându-se pe poziția a doua, cu 2,17 milioane de vehicule vândute.