Se închid definitiv Facebook și Instagram? Decizia fondatorului Mark Zuckerberg, după ce a pierdut 7 MILIARDE de dolari în doar câteva ore

05 oct. 2021
Se închid definitiv Facebook și Instagram? Decizia fondatorului Mark Zuckerberg, după ce a pierdut 7 MILIARDE de dolari în doar câteva ore

Gigantul Facebook se află în mijlocul unui scandal imens, după ce o fostă angajată a companiei a făcut publice mai multe informații confidențiale. Frances Haugen a fost manager de produs în 2019 în cadrul companiei fondate de Mark Zuckerberg, iar în trecut a lucrat și pentru Google și Pinterest.

În vârstă de 37 de ani, de profesie inginer IT, ea a dat către mass media zeci de mii de pagini de cercetare şi documente interne ale Facebook. Platforma de socializare este acuzată că permite răspândirea urii, a violenței și dezinformării, ceea ce este extrem de grav, iar asta s-a văzut deja pe piața bursieră.

În urmă cu  o lună, Frances Haugen a depus peste opt plângeri la Securities and Exchange Commission prin care a acuzat faptul că Facebook ascunde investitorilor şi publicului rezultatele cercetărilor privind problemele pe care le are. În plus, ea a furnizat aceste documente către Wall Street Journal, care a publicat o investigaţie detaliată prin care pune Facebook la zid.

Facebook, Instagram și WhatsApp au picat la nivel global și au provocat o pagubă imensă

La doar o zi după toate aceste dezvăluiri distrugătoare pentru companie, cele trei platforme pe care Mark Zuckerberg le deține, Facebook, WhatsApp și Instagram au picat la nivel global, iar utilizatorii nu au avut acces la servicii mai bine de șapte ore.

În acest context, averea lui Mark Zuckerberg a scăzut cu aproape 7 miliarde de dolari în doar câteva ore. Miliardarul a coborât deja un loc în topulcelor mai bogați oameni din lume, întocmit de Bloomberg, ajungând până pe poziția a cincea, după Bill Gates care a urcat pe 4.

Mark Zuckerberg a avut un mesaj pentru toți utilizatorii celor trei platforme. El a explicat ce a provocat această problemă regretabilă și a dat asigurări că s-a lucrat intens pentru ca lucrurile să fie în ordine. Facebook, Instagram și WhatsApp vor continua să ruleze și vor veni cu îmbunătățiri.

Mesajul lui Mark Zuckerberg pentru utilizatorii Faceboo, Instagram și WhatsApp

„Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger revin acum online. Îmi pare rău pentru întreruperea de astăzi Ştiu cât de mult vă bazaţi pe serviciile noastre pentru a rămâne conectaţi cu oamenii la care ţineţi”, a scris Zuckerberg pe Facebook.

Reprezentanții Facebook au explicat într-un articol amplu care a fost cauza acestor probleme majore, care au provocat peste 10 milioane de plânger de la utilizatori. Au fost acuzații că datele celor care au conturi pe aceste rețele au fost compromis, dar companie susține că nu există dovezi în acest sens.

Cei de la Facebook spun că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii „invizibile” pentru restul utilizatorilor de internet.

Compania condusă de Mark Zuckerberg și-a cerut scuze față de utilizatorii afectați, făcând referire la milioanele de afaceri care utilizează rețelele sociale pentru a-și promova serviciile și produsele.

De ce au picat, de fapt cele trei platforme și de ce a durat atât de multe rezolvarea problemei

„Am lucrat cât de mult am putut pentru a restabili accesul, iar sistemele noastre sunt acum din nou puse în funcțiune. Cauza principală a acestei întreruperi a afectat, de asemenea, multe dintre instrumentele și sistemele interne pe care le folosim în operațiunile noastre de zi cu zi, complicând încercările noastre de a găsi și rezolva rapid problema.

Echipele noastre de ingineri au aflat că modificările de configurație pe routerele principale care coordonează traficul de rețea între centrele noastre de date au cauzat probleme care au întrerupt această comunicare. Această întrerupere a traficului de rețea a avut un efect în cascadă asupra modului în care comunică centrele noastre de date, întrerupând serviciile noastre.

Serviciile noastre sunt din nou online și lucrăm activ pentru a le readuce pe deplin la capacitate maximă. Credem că principala cauză a acestei întreruperi a fost o modificare defectuoasă a configurației. De asemenea, nu avem dovezi că datele utilizatorilor au fost compromise ca urmare a acestei perioade de nefuncționare.

Oamenii și companiile din întreaga lume se bazează pe noi în fiecare zi pentru a rămâne conectați. Înțelegem impactul pe care îl au aceste întreruperi asupra vieții oamenilor și responsabilitatea noastră de a ține oamenii informați cu privire la întreruperile serviciilor noastre. Ne cerem scuze tuturor celor afectați și lucrăm pentru a înțelege mai multe despre ceea ce s-a întâmplat astăzi, astfel încât să putem continua să facem infrastructura mai rezistentă”, a transmis Facebook.

Rămâne însă foarte suspect acest picaj al rețelelor de socializare. Problema a fost una de ordin global, iar specialiștii consideră că timpul foarte lung pentru rezolvarea erorilor a fost neobișnuit, mai ales că totul a apărut în contextul dezvăluirilor lui Frances Haugen.