Topul masinilor electrice cu cea mai mare autonomie din 2020

22 ian. 2020
Topul masinilor electrice cu cea mai mare autonomie din 2020

„Autonomie” este cuvântul care ne vine prima oară în minte când căutăm mașini electrice – urmat apoi de înfricoșătorul gând de a rămâne fără baterie pe autostradă, sau de a găsi stații de încărcare desființate în mijlocul pustiului într-o zi ploioasă.

Cât de departe se poate deplasa un vehicul electric cu o singură încărcare este fără îndoială o parte a experienței de utilizare a unei mașini electrice ce trebuie luată în considerare, însă nu trebuie să fie o grijă. Majoritatea mașinilor electrice moderne dispun de o autonomie suficient de mare pentru a servi nevoilor de zi cu zi a oamenilor fără probleme; astfel, asta înseamnă că aceste vehicule pot fi încărcate acasă, iar problemele de infrastructură nu ar trebui să îi îngrijoreze pe proprietari.

Cei ce se deplasează pe distanțe mai mari, însă – sau cei care au parte de trafic congestionat – sunt îndreptățiți să își dorească vehiculul electric cu cea mai mare autonomie, pentru a avea parte de o experiență lipsită de griji.

Din fericire, la momentul actual există multe mașini electrice ce promit autonomii de peste 400 de km – ce permit călătorilor să meargă departe cu o singură încărcare. Astfel, mărirea autonomiei și scăderea timpului de încărcare transformă vehiculele electrice într-o opțiune realistă pentru un număr tot mai mare de cumpărători.

Ne apropiem cu repeziciune de punctul în care persoanele ce se deplasează pe distanțe scurte, în mod regulat, pot include cu ușurință o mașină electrică în viața lor – mai ales dacă au un încărcător acasă sau la locul de muncă – în timp ce aceia care călătoresc pe distanțe mai mari, sau care chiar traversează țara, pot apela la vehiculele electrice fără un efort de planificare mare.

Unii s-ar putea plânge de necesitatea de a se opri pentru a reîncărca pe durata călătoriilor pe distanțe lungi, însă, chiar și cu o mașină convențională vei fi nevoit să te oprești la un moment dat pentru a alimenta sau pentru a lua o pauză. Într-o mașină electrică, oprirea din cauza necesității reîncărcării și frustrarea așteptării pentru a a reîncarcă bateriile pot fi evitate printr-o mică planificare în prealabil.

Vehiculele electrice cu cea mai mare autonomie pe care le poți cumpăra

1. Tesla Model S Long Range – vehiculul electric cu cea mai mare autonomie disponibil la ora actuală

– Autonomie de 603 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 90000 de euro

Tesla și-a actualizat Model X și Model Y pentru a pune la dispoziție o autonomie puțin mai mare, mulțumită schimbărilor aduse unităților de comandă. Această actualizare, ce a fost lansată spre finalul lui aprilie 2019, îi permite modelului S Long Range să acopere o distanță de 600 km cu o singură încărcare – km măsurați conform standardului WLTP. Este o opțiune scumpă, într-adevăr, însă Tesla își justifică prețul cu adevărat.

Model S este în topul preferințelor pentru mașini de lux electrice de câțiva ani, datorită autonomiei ridicate, spațiului interior ce poate găzdui 5 adulți, rețelei avansate de încărcare Supercharger, și datorită sistemului Autopilot de asistență la condus. De asemenea, este o mașină devastator de rapidă; o accelerare de la semafor este garantată să impresioneze orice pasager, mai ales cei cu dubii în privința capabilităților mașinilor electrice.

Lăsând deoparte glumele lui Elon Musk, și problemele calității construcției ce apăruseră la început, Model S reprezintă adevărată afacere. Chiar dacă veteranii industriei încep să recupereze teren, Tesla rămâne (deocamdată) brandul de mașini electrice pe care trebuie să îl iei în considerare dacă ai nevoie de cea mai mare autonomie și de cea mai dezvoltată rețea de încărcare rapidă. O versiune și mai rapidă, numită Performance, este de asemenea disponibilă, însă autonomia acesteia este puțin mai mică, de 588 de km.

2. Tesla Model 3 Long Range

– Autonomie: 560 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 53000 de euro

După 3 ani de la dezvăluire, așa-zisa mașină electrică pentru mase a fost pusă la vânzare. Prețurile încep de la aproximativ 43000 de euro (fără a lua în calcul economiile de combustibil), iar pentru această suma primești o autonomie de aproximativ 400 de km.

Dacă îți mărești bugetul la suma de aproximativ 53000 de euro pentru modelul Long Range, însă, autonomia ajunge la 560 km, iar viteza maximă ajunge la 233 km/h, timpul de accelerare 0-100 km/h fiind de 4,5 secunde.

Model 3 renunta la navigația touchscreen montată în mod portret ce se regăsește pe alte modele Tesla în favoarea unei navigații montate central, în mod „peisaj”, ce servește drept unică sursă de informații despre mașină. Nu există cadrane în spatele volanului; în loc – pornind de la navigația prin satelit până la controlul ștergătoarelor – totul este accesat prin intermediul touchscreen-ului.

Să conduci Model 3 ce are 5 locuri, pentru prima dată, poate părea o experiență ciudată, însă simplitatea mașinii ți se va părea ceva normal destul de repede. Model 3 poate fi echipat cu același sistem Autopilot găsit pe S și X, iar stațiile Supercharger pot fi folosite, însă deținătorii de Model 3 trebuie să plătească de fiecare dată când încarcă. La fel ca Model S, o versiune Performance este de asemenea pusă la dispoziție; aceasta poate accelera 0-100 km/h in doar 3,2 secunde, însă autonomia maximă declarată este mai scăzută, de 530 km.

3. Tesla Model X Long Range

– Autonomie: 507 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 96000 de euro

Model X este SUV-ul din oferta Tesla, și folosește același șasiu, baterie și aceleași motoare electrice – în combinație cu o caroserie mai înalta și mai spațioasă. O mașină supra-inginerită, aproape de exces, Model X este pusa în valoare de portierele pasagerilor din spate ce se deschid vertical, în stil „aripă de șoim” – care pot „dansa” pe muzică. De asemenea, Model X are cel mai mare parbriz panoramic de pe orice mașină, ce dă senzația unei cabine deschise, aerisite.

În ciuda existenței a 7 locuri pentru pasageri, Model X nu face compromisuri din punct de vedere al performanței,  fiind comparabil cu Model S. Astfel, dacă vrei să cheltui bani pentru un SUV, poți obține un timp de accelerare 0-100 km/h mai mic de 3 secunde. Model X are același touchscreen gigantic montat central pe bord, același sistem Autopilot, și are acces la rețeaua de încărcare Supercharger.

Datorită greutății adiționale, autonomia modelului X scade puțin în comparație cu Model S, fiind de aproximativ 500 km pentru modelul Long Range ce costă aproximativ 96000 de euro. Cei care doresc performanță absolută ar trebui să ia în considerare versiunea Performance. Chiar dacă autonomia va scădea, la 482 km, modelul va sprinta 0-100 km/h în 2,7 secunde, ca o super-mașină. Aceasta va atinge viteza maximă de 250 km/h.

4. Jaguar I-Pace

– Autonomie: 470 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 75000 de euro

Jaguar i-a prins pe mulți dintre competitori „dormind” când a lansat I-Pace, un SUV electric ce se dorește competiție pentru familia Model X de la Tesla. SUV-ul de performanță nu are niciun dezavantaj caracteristic vehiculelor electrice;  a fost un model capabil, cu multe facilități, ce a fost numit în mod justificabil Mașina Anului 2019.

Ce este și mai impresionant este faptul că Jaguar nu a experimentat cu un model hibrid înainte de a lansa modelul electric – astfel, să ai un rezultat atât de bun atât de repede este o reușită lăudabilă.

Cu lecția învățată prin participarea în Formula E, bateria de 90 kW/h a modelului I-Pace pune la dispoziție un timp 0-100 km/h de 4,5 secunde, și dacă ai un stil de condus mai economic, poți avea parte de o autonomie de 470 km înainte de a goli bateria.

În cabină, sistemul de navigație Touch Duo Pro folosește butoane fizice și un touchscreen pentru o mai bună accesibilitate; este un sistem similar cu cel folosit în cele mai noi mașini Range Rover, și pare mai intuitiv decât sistemul bazat numai pe touchscreen folosit de cei de la Tesla.

Jaguar nu are o rețea de stații de încărcare proprie ca Tesla (nicio altă companie nu are), însă I-Pace poate fi încărcat prin intermediul sutelor de mii de stații de încărcare împrăștiate prin Europa.

5. Kia e-Niro

– Autonomie: 453 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 43000 de euro

Acest model Kia e cu numai cu aproximativ 16 km în spatele Jaguar I-Pace din punct de vedere al autonomiei, însă costă cu aproximativ 37000 de euro mai puțin, reprezentând o ofertă foarte atractivă – și o alegere excepțională dacă dorești să călătorești pe distanțe lungi înainte de a vizita stația de încărcare.

Puterea acestui model este modestă, 210 CP, însă la fel ca alte mașini electrice moderne, e-Niro sprintează cu zel. Versiunea de top, First Edition, vine cu multe opțiuni extra, precum tempomatul prin radar și încărcătorul wireless pentru telefoane.

e-Niro vine inclusiv cu un sistem de păstrare a benzii, numit Lane Follow Assist, ce preia controlul accelerației și frânează în condiții de trafic bară la bară, pentru a urma vehiculul din fața sa. O garanție de 7 ani este oferită standard, ce este menită să înlăture orice grijă cu privire la costurile de mentenanță.

Versiunea complet electrică a lui Niro (există disponibile variante hibride și hibride plug-în ale modelului Niro) a avut atât de mult succes încât nu mai este în stoc în Regatul Unit, cu liste de așteptare ce se apropie de finalul lui 2020.

6. Hyundai Kona Electric

– Autonomie: 449 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 43000 de euro

Modelul Kona Electric are același motor ca e-Niro de la Kia, însă oferă o autonomie puțin mai mică, declarată a fi de 449 km conform testului WLTP pentru opțiunea cu cea mai mare baterie, de 64 kW/h. Este disponibil și un model cu o baterie de 39 kW/h cu un preț de pornire de aproximativ 36000 de euro, dar cu o autonomie de numai 290 km.

La fel ca modelul Kia, Kona Electric are padele în spatele volanului pentru a ajusta intensitatea frânării regenerative, și un „sunet de condus melodic” transmis în afara vehiculului pentru a alerta pietonii și bicicliștii, datorită modului de funcționare fără zgomote al motorului electric.

Sunt incluse Apple CarPlay și Android Auto, precum și încărcarea wireless pentru telefoane. Kona are parte de o garanție de 5 ani, în timp ce bateria are o garanție impresionantă de 8 ani.

Deloc surprinzător, cererea pentru acest capabil SUV, ce are un preț accesibil și o autonomie mare, este de asemenea mare, iar listele de așteptare sunt lungi.

Dacă ai fi comandat o mașină spre finalul lui 2019, cel mai probabil ar fi trebuit să aștepți până în 2020 pentru a intra în posesia ei.

7. Mercedes-Benz EQC

– Autonomie: 417 km (WLTP)
– Pret: aproximativ 77000 de euro

Ai putea aruncă o privire la modelul EQC și apoi să consideri că nu e decât un alt SUV de la Mercedes-Benz – iar în mare parte acesta este și scopul. EQC nu este menit să atragă atenția, cu un design dramatic. În loc de asta, noul SUV elctric își propune să folosească toate atuurile pentru care Mercedes este respectat ca brand, și să le folosească într-un pachet ce nu este deloc dramatic.

EQC este o mașină grea, la fel ca majoritatea SUV-urilor electrice mari – având o greutate de 2495 kg – însă puțini vor fi cei dezamăgiți de performanțele modelului cu tracțiune integrală de la Mercedes. Timpul 0-100 km/h este de 5,1 secunde, însă, condus într-o manieră rațională, modelul EQC are potențialul de a pune la dispoziție o autonomie de 417 km printr-o singură încărcare.

EQC este de asemenea rafinat în mod impecabil, confortabil, și foarte ușor de condus. Ar trebui să fie de asemenea ușor de întreținut, așa că, pentru cei puțin îngrijorați de mașinile electrice, EQC ar putea fi o opțiune ideală. Ai fost tentat întotdeauna de un Tesla Model X dar ai avut dubii legate de calitate și asistență? EQC este o alternativă fără astfel de probleme.

8. Audi e-Tron

– Autonomie: 385 km (WLTP)
– Preț: Aproximativ 84000 de euro

Prima mașină electrică din portofoliul Audi, e-Tron, este un SUV electric cu o autonomie însemnată, pusă la dispoziție în mare parte de bateria mare, de 95 kW/h. Față de alte mașini electrice, e-Tron se poate încarcă cu viteze de până la 150 kW/h, ceea ce înseamnă că modelul va fi compatibil cu noua generație de încărcătoare rapide.

Asta va înseamna că încărcarea de la aproape gol la 80% va dura mai puțin de 30 de minute, iar o încărcare completă ar dura 50 de minute. Această încărcare rapidă este ideală pentru cei ce călătoresc pe distanțe lungi, sau pentru proprietarii ce nu au un acces garantat la infrastructura de încărcare publică.

În cabină, Audi e-Tron dispune de 2 ecrane touch screen amplasate în mijlocul bordului, folosind o combinație de butoane tradiționale și gesturi similare cu cele găsite pe iPad. e-Tron pune la dispoziție tehnologie de ultimă oră; varianta mai scumpă, numită Launch Edition, de exemplu, vine cu oglinzi bazate pe camere, care prin forma lor îmbunătățesc caracterul aerodinamic al mașinii.

Ca rivalii săi, e-Tron are tracțiune integrală, și are un singur motor per osie. În modul său cel mai puternic, „boost mode”, Audi susține că modelul are un timp 0-100 km/h de 5,7 secunde. Dacă vei dori să atingi limitele mașinii pe autobahn, e-Tron îți va indica o viteză maximă de 200 km/h pe ecranele sale digitale.

9. Nissan Leaf e+

– Autonomie: 385 km (WLTP)
– Preț: aproximativ 42000 de euro

Nissan Leaf a fost lansat în 2010, precedând popularul Tesla Model S cu 2 ani. A doua generație a modelului Leaf a fost lansată în 2017, iar o actualizare recentă a îmbunătățit bateria variantei de top de la 40 kW/h la 62 kW/h. Drept rezultat, autonomia a crescut de la 270 km la 385 km.

Vei plăti o sumă mai mare pentru varianta cu autonomie crescută, numită e+ Tekna, însă această rămâne o ofertă bună, și reprezintă una dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piață. De asemenea, este și una dintre cele mai populare, și a fost prima mașină electrică ce s-a vândut în mai mult de 400000 de unități la nivel global, un număr pe care l-a depășit în martie 2019.

Varianta de top vine cu Apple CarPlay și Android Auto, ce pot fi accesate prin intermediul touchscreen-ului de 8 inch, fiind prezent și propriul sistem de navigație al companiei, făcut în parteneriat cu TomTom. Nissan afirmă că timpul de accelerare 0-100 km/h de 7,1 secunde, existând mai multe moduri de condus disponibile, precum ECO – ce „temperează” mașina, permițând astfel la obținerea celei mai mari autonomii de care bateria este capabilă.

Poți conduce Leaf cu ușurință și prin folosirea unei singure pedale, mulțumită sistemului „e-Pedal”, ce pune la dispoziție o frânare regenerativă puternică. Și alte mașini electrice au astfel de sisteme, dar în orice caz, acest sistem intuitiv funcționează foarte bine.

10. BMW i3

– Autonomie: 310 km
– Preț: aproximativ 44000 de euro

BWM a actualizat modelul i3 în 2018, pentru a-i mări autonomia de la 256 km la respectabilul număr de 310 km. Însă, chiar dacă acești 310 km încep să pună BMW în urma rivalilor amintiți în această listă, design-ul i3 încă arată modern și „curat” – chiar dacă opiniile sunt împărțite în acest caz.

Cabina dă senzația de aerisit, modern, are un stil minimalist – un aspect accentuat dacă achiziționezi opțiunea cu lemn de bambus – iar ușile cu deschidere înapoi întăresc noțiunea de ciudat a aspectului mașinii. Bordul are un ecran de 5,7 inch TFT pentru panoul de instrumente, și un touchscreen de 10,25 inch pentru navigație.

BMW a folosit pentru i3 aceeași structură de fibră de carbon ranforsat găsită și pe modelul de top i8, iar noul i3s – cu s de la sport – produce 184 CP și are un timp de accelerare 0-100 km/h de 6,9 secunde. Livrarea cuplului în mod instant, o caracteristică regăsită pe marea majoritate a mașinilor electrice, conferă modelului i3 o senzație de sportivitate la viteze scăzute.

Dacă i3 este prea scump, ai putea lua în calcul modelul Renault Zoe. Chiar și în varianta standard, accesibilul model electric va acoperi o distanță de 282 km cu o singură încărcare. A doua generație Zoe va fi lansată în curând, Renault susținând că aceasta va avea o autonomie de 390 km.